منطقه ای در آمریکا با عنوان کردستان کوچک

[quote bgcolor=”#e5e5e5″ arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو- جوانان جامعه ۲۰۰۰۰ نفری کردهای ساکن شهر نشویل در حال توسعه کسب و کار و فعالیت سیاسی در جامعه آمریکا هستند. این منطقه به دلیل داشتن جمعیت بالای کردهای ساکن آن به کردستان کوچک آمریکا شهرت یافته است.[/quote] به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از خبرگزاری کردپرس، شهر نشویل در […]

[quote bgcolor=”#e5e5e5″ arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو- جوانان جامعه ۲۰۰۰۰ نفری کردهای ساکن شهر نشویل در حال توسعه کسب و کار و فعالیت سیاسی در جامعه آمریکا هستند. این منطقه به دلیل داشتن جمعیت بالای کردهای ساکن آن به کردستان کوچک آمریکا شهرت یافته است.[/quote]

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از خبرگزاری کردپرس، شهر نشویل در آمریکا به سبب داشتن بیشترین جمعیت متمرکز کرد که حدود ۲۰۰۰۰ نفر برآورد شده به کردستان کوچک شهرت یافته است. بیشتر کردهای ساکن این شهر آوارگان کرد عراقی است که در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ و به دنبال سرکوب های شدید کردها توسط رژیم صدام حسین به کشورهای دیگر و سپس آمریکا رفتند.

نشریه نشویل سین در آمریکا در گزارشی به فعالیت های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی جامعه کردزبان شهر نشویل آمریکا پرداخته است.

با تدریس زبان کردی در این منطقه موافقت شده است

قبل از هر چیز باید گفت که دولت محلی به دلیل حضور زیاد کردها در این شهر با مسئله تدریس زبان کردی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان موافقت کرده است. قرار بود در سال تحصیلی جدید زبان کردی در برخی مدارس تدریس شود اما برخی مشکلات مانند به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان، کمبود معلم و نیز بودجه ناکافی برنامه را عقب انداخت.

به نوشته نشریه نشویل سین، کردهای ساکن نشویل فعالیت زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی دارند و حتی اقدام به تشکیل اتاق بازرگانی کردها کرده اند. کردها تلاش می کنند با ارتباط مستمر با اتاق بازرگانی دیگر تشکل ها به رونق اقتصادی نشویل کمک کنند.

این نشریه فعالیت کردهای ساکن در کردستان کوچک را در حوزه سیاسی بسیار ناچیز دانسته و نوشته است که معمولا کردها را در این شهر نمی توان در کرسی های مختلف ادارات مشاهده کرد.

با این حال چند سال پیش تعدادی از کردهای ساکن نشویل به عضویت نیروی پلیس این شهر در آمده اند.

کردها با ایجاد مرکز صلاح الدین به اشاعه فرهنگ کردی و عقاید مذهبی خود پرداخته اند. کردها در کنار ساخت مرکز صلاح الدین، اقدام به ساخت مسجد هم کرده اند که به نوشته این نشریه، این مسجد روزهای جمعه محل اجتماع کردها و تبادل نظر در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی است.

چند رستوران متعلق به کردها هم به عرضه غذاهای محلی کردها اقدام کرده و نان سنتی کردها هم در نشویل پخت می شود که به نوشته نشویل سین، نان محلی کردی سایر جوامع ساکن در نشویل را جذب فرهنگ و آداب و رسوم مربوط به غذاهای کردی کرده است.