دیدار فرمانده سپاه پیرانشهر با اساتید دانشگاه

دیدار سردار شکوری فرمانده سپاه پیرانشهر با روسا و اعضای هیئت علمی و مدرسین دانشگاههای آزاد اسلامی واحد پیرانشهر و پیام نور در محل اتاق جلسات فرماندهی سپاه برگزار گردید، به گزارش پیرانشهر رووداو در ابتدای این مراسم روسای دو دانشگاه به گزارشی از دانشگاههای خود از جمله تعداد دانشجو، مقالات آرائه شده و رشته […]

دیدار سردار شکوری فرمانده سپاه پیرانشهر با روسا و اعضای هیئت علمی و مدرسین دانشگاههای آزاد اسلامی واحد پیرانشهر و پیام نور در محل اتاق جلسات فرماندهی سپاه برگزار گردید،

به گزارش پیرانشهر رووداو در ابتدای این مراسم روسای دو دانشگاه به گزارشی از دانشگاههای خود از جمله تعداد دانشجو، مقالات آرائه شده و رشته های تحصیلی اشاره و از کارها و خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرانشهر در تمامی زمینه ها از جمله برنامه های فرهنگی و سازندگی و محرومیت زدایی قدردانی و تشکر نمودند،.

در ادامه سردار علی شکوری فرمانده سپاه پیرانشهر این جلسه را یک جلسه‌ی صمیمی برای قدردانی از زحمات دانشگاههای شهرستان در تولید علم و فرهنگ سازی دانستند و این نشان‌دهنده‌ی احترام و تکریم و تعظیمی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای علم و استادان علم و دانشگاه قائل است، فرصت بسیار خوبی بود که روسای محترم، تصویر اجمالی‌ای از فضای گفتمانی علمی و فکری دانشگاه‌های شهرستان را یادآور شدند. یعنی آنچه دوستان بیان کردند، علاوه بر اینکه محتوای مطالب، مطالب مفیدی بود و ان‌شاءالله ما اینها را دنبال میکنیم و بتوانیم باری از مشکلات دانشگاهها را رفع نمائیم.
ایشان در ادامه افزودند:بیست سال بعد دانشجویان امروز در مسندهای مدیریّتی قرار دارند، کشور را اداره میکنند؛ اهمّیّت کار شما استادان و مسئولان دانشگاه‌ها اینجا است؛ یعنی این کسانی که امروز دانشجوی شما هستند، بیست سال بعد اینها ، وزیرند، نماینده‌ی مجلسند، مدیر فلان دستگاهند، یعنی کشور دست اینها است؛ شما میخواهید بیست سال بعد چه داشته باشید؟ این نقطه‌ی بسیار مهمّی است، سؤال مهمّی است، دغدغه و اشتغال ذهنی مهمّی است که دانایان کشور و خردمندان کشور که شماها از آن جمله هستید، نمیتوانند نسبت به آن چشم‌پوشی کنند.

اگر ما برای بیست سال بعد یک تصویر اجمالیِ مطلوبی مورد نظرمان هست، وظیفه بر دوش این زنجیره‌ی علم و معرفت است، از آموزش‌وپرورش بگیریم تا دانشگاه؛ مسئولیّت به عهده‌ی اینها است، اینها هستند که نسلی را که بیست سال بعد سررشته‌ی امور را در دست دارد، امروز میخواهند تربیت کنند.

ایشان در ادامه افزودند بِنَا به فرمودند های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)آیا بیست سال بعد ما ایرانی با این خصوصیّاتی که عرض میکنم میخواهیم؟ ایران مقتدر؛ بیست سال بعد ایرانی مقتدر [میخواهیم‌]؛ مقتدر، یعنی از تهدید دشمنان ریز و درشت احساس هراس نکند، احساس واهمه نکند، به اقتدار خودش متّکی باشد؛ ایرانی مقتدر. ایرانی مستقل؛ گاهی یک کشوری احساس هراس هم نمیکند از ناحیه‌ی دشمنان بیرونی امّا به اتّکاء یک قدرتی؛ مثل کودکی که به اتّکاء پدرش احساس امنیّت و قدرت میکند. آیا میخواهیم این‌جوری باشیم؟ یا نه، میخواهیم ایرانی باشد که اقتدارش به اتّکاء خودش باشد، مستقل باشد، استقلال داشته باشد؟ ایرانی متدیّن؛ ایرانی ثروتمند؛ ایرانی برخوردار از عدالت، عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی، عدالت قضائی؛ ایرانی با یک حکومت مردمی؛ ایرانی با حکومتی پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزکار؛ این‌جور ایرانی میخواهیم؛ که این البتّه یک چیز مطلوبی است.

ایشان وضعیت قبولی دانشجویان شهرستان در سال ٩۶ را قابل قبول دانسته و از همه عزیزان چه در دانشکاه و چه در آموزش و پرورش تقدیر کردند و خاطر نشان کردند که فضای دانشگاهها به طرف کارهای فرهنگی و معنوی سوق داده شود و خصوصا به مسئله فرهنگ نگاه جدی گردد-
ایشان در پایان سپاه را بعنوان یک نهاد مردمی و انقلابی توصیف و به عنوان نهادی برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی دانستند.
در پایان از روسا و اساتید دانشگاهها با اهدای لوح تقدیر و کادو تقدیر بعمل آمد.