چه کسی مانع پیشرفت پیرانشهر است؟

  امروز پیامی از سوی یک سرمایه‌گذار بومی به دست پیرانشهر رووداو رسید که جای بسی تامل است! این سرمایه‌گذار که حاضر است بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در پیرانشهر سرمایه‌گذاری کند و برای ده‌ها جوان پیرانشهری اشتغالزایی کند، با موانع عجیبی روبروست که نمونه‌اش فقط پیرانشهر مشاهده می‌شود. سرمایه‌گذار پیرانشهری در گفتگو با خبرنگار […]

 

امروز پیامی از سوی یک سرمایه‌گذار بومی به دست پیرانشهر رووداو رسید که جای بسی تامل است!

این سرمایه‌گذار که حاضر است بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در پیرانشهر سرمایه‌گذاری کند و برای ده‌ها جوان پیرانشهری اشتغالزایی کند، با موانع عجیبی روبروست که نمونه‌اش فقط پیرانشهر مشاهده می‌شود.

سرمایه‌گذار پیرانشهری در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: چند ماه است خط تولیدی را خریداری کرده و منتظر پیدا کردن مکانی برای احداث کارخانه در پیرانشهر است ولی دریغ از یک متر زمین یا سوله‌ای برای اجاره در شهرک صنعتی!

او ادامه داد: بارها به #شهرک_صنعتی مراجعه کرده تا مکانی برای احداث کارخانه پیدا کند ولی تمامی زمین‌ها به برخی اشخاص واگذار و به حال خود رها شده‌اند. نه سرمایه‌گذاری می‌کنند نه آن را به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کنند و شهرک صنعتی به یک بن‌بست رسیده است. کسی هم پیگیر مشکلات ما نیست. چندین نفر دیگر نیز مجبور به خارج کردن سرمایه از پیرانشهر و احداث کارخانه در شهرهای همجوار شده‌اند.

وی افزود: نکته جالب اینکه بلافاصله پس از اطلاع مسوولان #نقده با بنده تماس گرفته شده و از بنده درخواست کرده‌اند که کارخانه خود را در این شهر احداث کنم! هم سوله در اختیار بنده قرار می‌دهند و هم مشوق‌هایی برای بنده در نظر گرفته‌اند.

براستی چه باید کرد؟ بنده ثروتم را در پیرانشهر به دست آورده‌ام و می‌خواهم برای جوانان شهر خودم اشتغالزایی کنم ولی چرا هیچکس حامی تولیدکننده نیست؟ چه کسانی مانع پیشرفت این شهر هستند؟ مگر دولت ادعا نمی‌کند که به دنبال حذف کولبری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان مرزنشین است؟ پس کو عمل؟ فقط با شعار می‌خواهد پدیده کولبری و بیکاری را در مرز حذف کند؟ چرا در شهرهای همجوار امکان سرمایه‌گذاری هست ولی در پیرانشهر تولیدکنندگان فراری داده می‌شوند؟

چه کسی مسوول و پاسخگو است؟