رییس سازمان حمل و نقل همگانی پیرانشهر; رانندگان تاکسی ملزم به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی شده‌اند

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]نشست خبری خبرنگار پیرانشهر رووداو با رییس سازمان حمل و نقل همگانی پیرانشهر در خصوص اقدامات پیشگیرانه سازمان و رانندگان تاکسی از ویروس کرونا/ رانندگان تاکسی ملزم به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی شده‌اند[/quote] این نشست بصورت پرسش و پاسخ صورت گرفته است: سوال: آیا با وجود شیوع کرونا و وضعیت کنونی نیاز […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]نشست خبری خبرنگار پیرانشهر رووداو با رییس سازمان حمل و نقل همگانی پیرانشهر در خصوص اقدامات پیشگیرانه سازمان و رانندگان تاکسی از ویروس کرونا/ رانندگان تاکسی ملزم به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی شده‌اند[/quote]

این نشست بصورت پرسش و پاسخ صورت گرفته است:

سوال: آیا با وجود شیوع کرونا و وضعیت کنونی نیاز است که ناوگان حمل و نقل فعال باشد؟
جواب: قطعاً فعالیت و ارائه خدمات ناوگان یک امر خدماتی محسوب و نه تنها در شهر پیرانشهر بلکه در شهرهایی که شیوع این ویروس نیز بالا است، ارائه خدمات تاکسیرانان به شهروندان صورت میگیرد و امکان تعطیلی ناوگان بصورت کامل وجود ندارد.

سوال: آیا ناوگان روزانه ضد عفونی می‌شوند؟
جواب: یقیناً بله؛ در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همه روزه ناوگان حمل و نقل پیرانشهر در مکان تاکسیرانی قبلی به مدت دو ساعت توسط نیروهای این سازمان ضدعفونی می‌شوند و علاوه بر این همه روز نیز در چهار راه آزادی تاکسیهای فعال در شهر توسط اکیپ مستقر، ضد عفونی کامل می‌شوند و جای نگرانی نیست.

سوال: اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در بین تاکسیرانان به چه صورت است؟
جواب: علاوه بر ضد عفونی تمامی ناوگان از امروز نیز دستور داده شد تا تمام رانندگان تاکسی ضمن رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه از دستکش و ماسک که این سازمان برایشان و بدون هزینه مهیا کرده است، استفاده نمایند و به بازریسن نیز تأکید شده است از ارائه خدمات تاکسیرانانی که ماسک و دستکش ندارند، جدأ برخورد و جلوگیری شود. ( در این راستا از مردم فهیم شهرستان نیز درخواست می‌شود از سوار با تاکسیهایی که ماسک و دستکش ندارند، خودداری نمایند)

سوال: چه اقداماتی در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جایگاه CNG صورت گرفته است؟
جواب: طبق دستور قبلی سازمان تمامی پرسنل جایگاه ملزم به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در مکان فوق شده‌اند و نیز جایگاه همه روزه توسط نیروهای سازمان و شهرداری کاملا ضدعفونی می‌شود.

سوال: چه تدابیری برای جلوگیری از ازدحام رانندگان در سازمان اندیشیده شده است؟
جواب: در این راستا مرخصی و خروج تمامی ناوگان ممنوع و صلاحیت تاکسیرانی کلیه‌ی رانندگان نیز بدون مراجعه به سازمان تا اوخر فرودین ۹۹ تمدید شده است، علاوه بر این دستگاه اثر انگشت، آبدارخانه و … در این سازمان غیر فعال شده است. و در رابطه با آژانسها نیز همه روزه دفتر آژانسها توسط نیروهای سازمان یا خود مدیران آژانسها بصورت منظم صورت می‌گیرد.

سوال: گزارشاتی مبنی بر ازدحام رانندگان تاکسی در بنگاههای معاملاتی تاکسی به دست ما رسیده است، در این مورد چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
سوال: پس از تماس خبرنگار پیرانشهر و ارائه این گزارش سریعا بنگاه‌های معاملات تاکسی سطح شهر را تعطیل کرده‌ایم و تا اتمام کامل کرونا حق باز کردن نمایشگاهها را به بنگاه‌داران نخواهیم داد.

سوال: آیا اقدامات فرهنگی در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اید؟
جواب: یکی از برنامه‌های این سازمان بحث فرهنگسازی مقابله با ویروس کرونا است که این سازمان علاوه بر آموزش رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به تاکسیرانان، از ظریف رانندگانی که در این امر میتوانند کاری انجام دهند استقاده و اقدامات ضد عفونی با همکاری این عزیزان صورت گرفته است.
در این راستا نیز رانندگان از پرستاران، کادر درمانی و تمامی کسانی که در این امر پیشگیری دخیل هستند کرایه دریافت نمی‌شود.

سخن پایانی شما با رانندگان و مردم فهیم پیرانشهر:
از تمامی رانندگان تاکسی فعال در شهرستان تقاضا دارم ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از ماسک و دستکش بصورت مداوام استفاده نمایند و از مردم شریف نیز درخواست می‌کنم جهت جلوگیری از شیوع ویروس تا حد امکان در خانه‌هایشان بمانند.

از شما رسانه تأثیرگذار شهرستان پیرانشهر نیز تقدیر و تشکر می‌کنم که همواره بر تمامی موضوعات واقف و در امر اطلاع رسانی سخت کوشانه کار می‌کنید.