دو کتاب دکتر معروف خلیلی منتشر شد

[quote bgcolor=”#e8e8e8″ arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو- تألیف و چاپ همزمان دو عنوان کتاب علمی و آموزشی در مهر ماه ۱۳۹۸ توسط دکتر معروف خلیلی رییس دانشگاه پیام نور مهاباد چاپ و منتشر شد[/quote] بر اساس گزارش پیرانشهر رووداو دو کتاب از دکتر معروف خلیلی رییس دانشگاه پیام نور مهاباد و پژوهشگر پیرانشهری  تالیف و منتشر شد که […]

[quote bgcolor=”#e8e8e8″ arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو- تألیف و چاپ همزمان دو عنوان کتاب علمی و آموزشی در مهر ماه ۱۳۹۸ توسط دکتر معروف خلیلی رییس دانشگاه پیام نور مهاباد چاپ و منتشر شد[/quote]

بر اساس گزارش پیرانشهر رووداو دو کتاب از دکتر معروف خلیلی رییس دانشگاه پیام نور مهاباد و پژوهشگر پیرانشهری  تالیف و منتشر شد که در تمام دانشگاهای پیام نور کشور به عنوان منبع درسی تدریس می شوند. این دو کتاب شامل:

۱٫ کتاب طرح آزمایش های کشاورزی
این کتاب به عنوان منبع درسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمام دانشگاه های پیام نور کشور تدریس می شود. مطالب علمی آن در زمینه طرح های آماری برای پیاده کردن آزمایش و تحقیق در راستای جمع آوری اطلاعات صحیح، تجزیه و تحلیل درست و نتیجه گیری منطقی و علمی در تمامی رشته ها کاربرد دارد.
کتاب در ده فصل شامل مرور کلی آمار، طرح کاملاً تصادفی (CRD)، طرح بلوک (RB)، مربع لاتین (LS)، فاکتور یل، اسپلیت پلات و … می باشد و هر فصل با مثال های متنوع و کاربرد عملی نرم افزار spss تدوین شده است که در تمامی رشته های علوم پزشکی، زیست شناسی، علوم انسانی و علوم کشاورزی و زیست محیطی کاربرد وسیعی دارد.
۲٫ ویراست جدید کتاب آمار و احتمالات کاربردی
این کتاب نیز در حال حاضر منبع درسی مقطع کارشناسی در سطح دانشگاه های پیام نور کشور می باشد که با زبانی ساده و به صورت عملی و نرم افزاری به توضیح مطالب پرداخته است و می تواند برای تمامی رشته هایی که به نوعی با آمار و احتمالات سروکار دارند مفید واقع شود. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ چاپ شده و در مدت کمتر از دو سال، چهار بار تجدید چاپ گردیده است.
کتاب فوق دارای سیزده فصل و منطبق با سر فصل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. توضیح اینکه کتاب های فوق توسط انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ و توزیع گردیده است و علاقمندان به تهیه این کتابها می توانند از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی دانشگاه پیام نور به نشانی http;//digibook.pnu.ac.ir با بیست درصد تخفیف و تحویل درب منزل دریافت نمایند.
دکتر معروف خلیلی عضو هیئت علمی و دانشیار گروه بیوتکنولوژی دانشگاه پیام نور، دارای دکتری تخصصی ژنتیک-بیومتری می باشد و تا کنون ۱۲ جلد کتاب (تألیفی، ترجمه و …) از ایشان به چاپ رسیده است.
ایشان چندین دوره عنوان استاد نمونه علمی کشوری، مدیر نمونه کشوری در شهرستان های پیرانشهر و مهاباد و … را کسب نموده است و هم اکنون نیز در حال تکمیل و اتمام مراحل علمی جهت کسب درجه استاد تمام (پروفسوری) در رشته ژنتیک بیومتری می باشد.