صادرات عامل کمبود گاز مایع در آذربایجان غربی شد

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]صادرات گاز مایع از طریق پالایشگاه‌ها یکی از دلایل کمبود این محصول در شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی اعلام شد[/quote]   به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کرد پر، مهر ماه امسال با کمبود گاز مایع در برخی از شهرهای جنوب آذربایجان غربی آغاز شد در این مدت کوتاه سه هفته ایی […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]صادرات گاز مایع از طریق پالایشگاه‌ها یکی از دلایل کمبود این محصول در شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی اعلام شد[/quote]

 

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کرد پر، مهر ماه امسال با کمبود گاز مایع در برخی از شهرهای جنوب آذربایجان غربی آغاز شد در این مدت کوتاه سه هفته ایی تصاویری از صف‌هایی طویل مردم در مهاباد، بوکان و پیرانشهر برای دریافت کپسول های گاز مایع در فضای مجازی منتشر شد

با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، منطقه میاندوآب تماس گرفته شد تا علت این مسئله را جویا شود. اما مسئولان مربوطه عنوان کردند در این خصوص قادر به پاسخگویی نیستند زیرا این مسئله باید در سطح ملی پاسخ داده شود.

کمبود گاز مایع تا پایان آبان ماه برطرف خواهد شد

تا اینکه دیروز رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده یکی از دلایل کمبود گاز مایع در این شهر جنوبی استان آذربایجان غربی را صادرات این محصول از طریق پالایشگاه‌ها دانست و افزود: این موضوع تا آبان امسال برطرف خواهد شد.

قربان انوشه به ایرنا گفت: تاکنون برای بررسی مشکل کمبود گاز مایع در شهرستان نقده ۲ نشست با اعضای ستاد تنظیم بازار و مدیران تاسیسات گاز مایع و خرده فروشان برگزار کرده‌ و به نتایج مثبتی رسیده‌ایم.

صادرات گاز مایع از طریق پالایشگاه‌ها یکی از دلایل کمبود این محصول اعلام شد

او یکی از علل کمبود گاز مایع را صادرات این محصول از طریق پالایشگاه‌ها، تعمیرات در این حوزه و همچنین افزایش مصرف به‌دلیل فصل کشاورزی‌ دانست.

انوشه در خصوص سهمیه‌ گاز مایع این شهرستان بیان کرد : شهرستان نقده ۲ شرکت تأسیسات گاز مایع دارد که طبق قانون هر دو موظف هستند در کنار عمده فروشی، خرده فروشی هم داشته باشند و علاوه بر آن موظف به توزیع کپسول های گاز در محله ها هستند اما از ۳۸۶ تن گاز مایعی که سهمیه این ماه نقده بود، در حال حاضر فقط یک سوم آن اختصاص داده شده که متولی جذب کامل این سهمیه نیز شرکت نفت است.

پیش از این هیچ کدام از مسئولین استانی در خصوص دلایل کمبود گاز مایع در جنوب آذربایجان غربی اعلام نظر نکرده بودند، با وجود اینکه کمبود گاز مایع هنوز هم در برخی از شهرها ادامه دارد.

با توجه به گستردگی مسئله صادرات گاز مایع از طریق پالایشگاه‌ها ،می توان احتمال داد که این مورد اغلب شهرهای جنوب استان را  دربر گرفته و مردم را با مشکلات کمبود این محصول روبه رو ساخته است.