دستگیری ۲ شکارچی پرندگان در میاندوآب

علیرضا بقالی رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: این افراد که اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری می‌کردند به دنبال انجام ماموریت‌های گسترده مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل شرقی و جنوب‌شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه دستگیر  شدند. وی افزود: از این متخلفان یک بهله پرنده شکاری دلیجه، ۲ رشته تور زنده‌گیری پرندگان و […]

علیرضا بقالی رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: این افراد که اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری می‌کردند به دنبال انجام ماموریت‌های گسترده مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل شرقی و جنوب‌شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه دستگیر  شدند.
وی افزود: از این متخلفان یک بهله پرنده شکاری دلیجه، ۲ رشته تور زنده‌گیری پرندگان و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه این متخلفان با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: بر اساس دستور مقام قضایی برای آنان قرار بازداشت موقت صادر شده‌است.
«بقالی»، اضافه کرد: از این افراد همچنین یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب افزود: این افراد با روش کوخه‌نشینی اقدام به زنده‌گیری گونه‌های مختلف پرندگان شکاری می‌کردند.
وی ادامه داد: «کوخت» یا «کوخه» نوعی روش مرسوم و  غیرانسانی در زنده‌گیری پرندگان شکاری است که در آن شخص با پنهان شدن در داخل چاله و استفاده از پرندگانی مانند قمری، کبوتر و سایر پرندگان به عنوان طعمه، پرندگان شکاری مانند شاهین، بحری و دلیجه را به دام می‌اندازد.