رئیس جمهور: ارایه ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل / آماده ایم از خطاهای گذشته همسایگان بگذریم

[quote bgcolor=”#e5e5e5″ arrow=”yes”]رئیس جمهوری با بیان اینکه با همه همسایگان دست رفاقت دراز می‌کنیم و آماده ایم از خطاهای گذشته آنها بگذریم، گفت: امسال با شعار ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل حضور خواهیم یافت.[/quote] حسن روحانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم امام  گفت: ما امسال در سازمان ملل […]

[quote bgcolor=”#e5e5e5″ arrow=”yes”]رئیس جمهوری با بیان اینکه با همه همسایگان دست رفاقت دراز می‌کنیم و آماده ایم از خطاهای گذشته آنها بگذریم، گفت: امسال با شعار ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل حضور خواهیم یافت.[/quote]

حسن روحانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم امام  گفت: ما امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، هرمز، صلح برای منطقه و ابتکار صلح هرمز حضور خواهیم داشت

ما طرحی را در روزهای آینده در سازمان ملل پیش روی جهانیان خواهیم گذاشت که ایران با همکاری کشورهای مختلف می‌تواند و اعلام می‌کند که امنیت خلیج فارس دریای عمان و تنگه هرمز را با کمک کشورهای منطقه ایجاد کند و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیروهای خارجی برای منطقه و آبراهه های خارجی و امنیت کشتی رانی و امنیت نفت و انرژی مشکل زا و خطرناک باشد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: مسیر ما و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است، آن هایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند همانند همه دروغ های افشا شده آنان است اگر راست می‌گویند و دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح و هواپیما و بمب و سلاح های خطرناک به منطقه ارسال نکنند. اگر راست می‌گویند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی در این منطقه ننمایند. اگر واقعا به دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه فاصله بگیرند.

رئیس حضور  تصریح کرد: شماها همواره برای منطقه نقمت و بلا بوده و هر مقدار از منطقه و ملت‌های ما فاصله بگیرید به همان اندازه امنیت بیشتر برای منطقه ما به ارمغان خواهد آمد.

دست رفاقت و دوستی را برای همسایگان دراز می‌کنیم/حاضریم از اشتباهات همسایگان بگذریم

رئیس جمهوری افزود: ما در این مقطع حساس و مهم تاریخی، اولاً اعلام می‌کنیم با همه همسایگان خود دست رفاقت، دوستی و برادری دراز می‌کنیم و حتی آماده هستیم از خطاهای گذشته آنها در این منطقه بگذریم چرا که امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان اسلام و منطقه یعنی آمریکا، استکبار و صهیونیسم می‌خواهند از شکاف، فاصله و اختلاف بین ما سوء استفاده کنند.

رئیس دستگاه اجرایی با اشاره به اینکه منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن از درون باشد، ادامه داد: امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان درون زاست، نیروهای خارجی می‌توانند برای ملت ما و منطقه ما مشکل و ناامنی بیافرینند.