تبلیغات زیر پوست شهر ادامه دارد، نسل جوان امروز به دنبال تغییر فردا/ یادداشتی از اسماعیل خضری، خبرنگار پیرانشهر

صبح فردا شهرهای پیرانشهر و سردشت گلستان میشود خرم و آباد چون دیگر شهر ها میشود با حضور جمعی از آنان که خدمت میکنند محفل تاریک یاران نورباران میشود با شعار ما همه خدمتگزار مردمیم وعده های انتخاباتی فراوان میشود کوچه های تنگ شهر ما در ابتدا پهن و فوراً قیرپاشی بل خیابان میشود با […]

صبح فردا شهرهای پیرانشهر و سردشت گلستان میشود
خرم و آباد چون دیگر شهر ها میشود
با حضور جمعی از آنان که خدمت میکنند
محفل تاریک یاران نورباران میشود
با شعار ما همه خدمتگزار مردمیم
وعده های انتخاباتی فراوان میشود
کوچه های تنگ شهر ما در ابتدا
پهن و فوراً قیرپاشی بل خیابان میشود

با نزدیک شدن به ماراتُن انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بازار فعالیت کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه شهرستان های مرزی پیرانشهر و سردشت داغ شده است.

تنور انتخابات حوزه های انتخابی پیرانشهر و سردشت در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی زودتر از موعد شروع به گرم شدن کرده است، گرم شدنی که برخی معتقدند ممکن است در فاصله مانده به انتخابات نان سوخته تحویل بدهد.

هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم کاندیداهای احتمالی به هر نحوی که شده سعی دارند خود را به مردم بشناسانند، این روزها اکثر کاندیداها به فضای مجازی نیز وابسته شده و این فضا مملو از کانال‌ها و صفحاتی گردیده که هر کدام چه محسوس و چه نامحسوس سنگ کسی را به سینه می‌زنند.

گویا در این بین نمایندگان کهنه‌کار و نیز کاندیداهایی که در دوره‌های قبلی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت یا عدم احراز شده‌اند دوباره به هوای حضور دوباره در خانه ملت، به تب و تاب افتاده اند.

درحالیکه فعالان انتخاباتی صف‌هایشان را برای یارگیری شکل داده‌اند و کارزار انتخاباتی‌شان را با دیدارهای چهره به چهره، نشست‌های خانگی و حضور در برنامه‌‌ها و مجالس عمومی در روزها و هفته‌های اخیر شتاب بیشتری بخشیده اند، حضور جناح‌ها و طیف‌های مختلف نیز آرام آرام شکل محسوس‌تری به خود می‌گیرد و برنامه‌ریزی‌های خود را به شکلی پیش می‌برند که از این قافله عقب نمانند اما گاهاََ غافل از اینکه اذهان عمومی چشم انتظار آبادانی، رفع احتیاجات ضروری و حل مشکلات عدیده مردم است.

گاهاً مردگان هم از الطاف کاندیداهای احتمالی مجلس در امان نمی‌مانند و صاحبان عزا و حاضران در مراسم ختم هم از فیض وجود دوستان کاندید بهره‌مند می‌شوند و اصولاً یک پای ثابت انتخابات در شهرستان‌ها همین مراسم ختم است.

اهمیت موضوع در نکته ای شدت میگیرد که این روزها کاندیداهای احتمالی مجلس با نسل جدیدی مواجه خواهند شد که برخلاف گذشته لحظه ‌به ‌لحظه عملکردهای آن‌ها را در سطح جامعه رصد کرده و پیگیر مطالبات خود خواهند بود.

افکار عمومی در این دوره خواستار این هست که نیروهای جوان وارد عرصه شده و مدیریت و فکری نو را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند تا بلکه بی مهری های سالیان گذشته بر شهرشان را جبران نمایند.

جوانان شهر امروز با توجه به آرمان های انقلابی و دیدگاهی روشن و شفاف نسبت به مسائل آینده شهرشان، قدم پیش گذاشته اند تا شهر را رو به آبادانی بیشتر و بیشتری پیش ببرند.

گفتنی است، انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند سال جاری و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اسفند یارتان، بهار می آید

 

یادداشتی از اسماعیل خضری، خبرنگار منتقد و فعال مدنی پیرانشهر