اختصاص ۲۰۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای زاگرس‌نشینان پیرانشهر و سردشت

میرصمد سید موسوی گفت؛: ۲۰۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در راستای اجرای طرح بوم‌سازگان برای زاگرس‌نشینان این استان در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر اختصاص یافت میرصمد سیدموسوی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: حفاظت و توسعه جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی و کمک به معیشت زاگرس‌نشینان در این استان از اهداف مهم اختصاص این دستگاه‌هاست.   هزینه اختصاص […]

میرصمد سید موسوی گفت؛: ۲۰۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در راستای اجرای طرح بوم‌سازگان برای زاگرس‌نشینان این استان در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر اختصاص یافت

میرصمد سیدموسوی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: حفاظت و توسعه جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی و کمک به معیشت زاگرس‌نشینان در این استان از اهداف مهم اختصاص این دستگاه‌هاست.

 

هزینه اختصاص داده شده برای اجرای طرح ۹ میلیارد ریال است

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۹ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که در حال حاضر مقدمات کار و مراحل عقد قرارداد با شرکت‌های متولی در حال انجام است.

وی بیان کرد: تامین نیاز سوختی جنگل نشینان یکی از پروژه های طرح «بوم سازگان»  است که برای جلوگیری از قطع درختان جنگل‌های زاگرس و استفاده چوب برای سوخت جنگل‌نشینان اجرایی می‌شود.

مشارکت مردم شهرستان های پیرانشهر و سردشت در حفظ جنگل ها بسیار خوب بوده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در جنگل‌های زاگرسی استان که در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت واقع شده، طی سال‌های اخیر هیچ تخریبی وجود نداشته و مشارکت مردمی در حفاظت از جنگل‌های این مناطق بسیار خوب و قابل توجه بوده است.

سیدموسوی اظهار امیدواری کرد که این آبگرمکن‌ها تا پیش از فصل سرما در اختیار زاگرس‌نشینان آذربایجان‌غربی قرار گیرد