محمودزاده هم به انتقال آب از جنوب استان به تبریز واکنش نشان داد

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه انتقال آب از جنوب استان به تبریز گفت: تالاب‌های بین المللی آذربایجان غربی به سبب نبود آب در حال نابودی و خشک شدن هستند، همه این شواهد نشان می‌دهند که استان آذربایجان غربی از ابعاد مختلف دچار مشکلاتی است. به گزارش پیرانشهر رووداو؛ جلال محمودزاده […]

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه انتقال آب از جنوب استان به تبریز گفت: تالاب‌های بین المللی آذربایجان غربی به سبب نبود آب در حال نابودی و خشک شدن هستند، همه این شواهد نشان می‌دهند که استان آذربایجان غربی از ابعاد مختلف دچار مشکلاتی است.

به گزارش پیرانشهر رووداو؛ جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در رابطه با اجرای خط دوم انتقال آب از زرینه رود به تبریز اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی به ویژه نمایندگان شهرستان میاندوآب پیگیر این موضوع در مجلس شورای هستند و ممانعت از اجرای این پروژه را در صحن مجلس به وزیر نیرو و رئیس جمهور تذکر دادند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از زرینه رود به تبریز از نظر فنی، محیط زیست و امنیتی مشکلاتی را در بر دارد که بایستی توجه جدی به آن داشت.

وی خاطر نشان کرد: انتقال آب از حوضه آبریز دریاچه ارومیه به ویژه اجرای خط دوم انتقال آب از زرینه رود به تبریز قابل توجیه نیست درصورتی که شاهد هستیم این پروژه با عناوین مختلفی از جمله پدافند غیرعامل و یا نوسازی خط لوله نخست اجرا می‌شود که همه اینها توجیهی بیش نبوده و این اقدام نشان از زیاده خواهی انتقال‌دهندگان آب است.

محمودزاده تصریح کرد: اکنون در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به ویژه در شهرهایی همانند میاندوآب مشکل کمبود آب وجود دارد به طوریکه تعدادی از روستاها با نبود آب شرب مواجه هستند و کشاورزان نیز به سبب اینکه بایستی در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی داشته باشند با مشکلاتی از قبیل تامین معیشت و درآمد دست وپنجه نرم می‌کنند بنابراین قابل قبول نیست که آب این استان که شغل بیشتر ساکنان آن از راه کشاورزی است به استان دیگر انتقال یابد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون تالاب‌های بین المللی آذربایجان غربی به سبب نبود آب در حال نابودی و خشک شدن هستند، همه این شواهد نشان می‌دهند که استان آذربایجان غربی از ابعاد مختلف انسانی، محیط زیست و معیشتی به سبب نبود آب دچار مشکلاتی هستند بنابراین بایستی هر چه سریعتر مانع از انتقال آب از زرینه رود به تبریز بود.