تفاهم نامه قرارداد بیمه کولبری امضاء شد/حق پرداخت بیمه کولبری ۵ درصد است

رسول خضری گفت:تفاهم نامه قرارداد بیمه کولبران با حضور استاندار و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی روستایی و عشایری امضاء شد و از امروز بیمه کولبری لازم الاجرا است.  یه گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، نماینده مردم‌ سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن بیمه کولبران […]

رسول خضری گفت:تفاهم نامه قرارداد بیمه کولبران با حضور استاندار و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی روستایی و عشایری امضاء شد و از امروز بیمه کولبری لازم الاجرا است.

 یه گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، نماینده مردم‌ سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن بیمه کولبران در مناطق مرزی گفت: امروز پنجشنبه ۸ تیر با حضور استاندار آذرباییجان غربی و مدیر عامل صندوق کشاورزی روستایی و عشایری و بنده به عنوان نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی طرح بیمه کولبری امضاء شد و با طی روال اداری لازم الاجرا می شود.

وی ادامه داد: بیمه کولبری بین ۱۴ تا ۱۸ هزار نفر را در شهرستان های سردشت و پیرانشهر تحت پوشش قرار می دهد و امروز با حضور مقامات اجرایی گردید.

وی افزود:این‌ بیمه سه بخش؛ بیمه، از کارافتادگی، مستمری را پوشش می دهد و کسانی که ۱۵ سال کار کنند و یا سن آن‌ها بالای ۶۵ سال باشد،بازنشسته می شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص نحوه پرداخت حق بیمه کولبرها، توضیح داد: کولبرها تنها ۵ درصد از حق بیمه را پرداخت می کنند یعنی ۹۵ درصد از حق بیمه را دولت پرداخت می نماید.

وی تصریح کرد:حق بیمه در سال ۴۸۳ هزار تومان است که با توجه به پرداخت ۵ درصدی، کولبرها نزدیک‌ به ۳۰ هزار تومان در سال پرداخت می کنند.

خضری در خصوص تاریخ اجرای این تفاهم نامه بیمه خاطر نشان کرد:از امروز این قرارداد لازم الاجرا است و امیدواریم قسمت امور مرزی و امنیتی و متولیان در این‌ حوزه با سرعت روند اجرایی شدن ‌را  نهایی کنند.

وی در پاین گفت:بیمه کولبران حرکت بزرگ و مناسبی بود است و حسن آن‌ این ‌است که اختیاری است و هر کدام از کولبران می توانند از بیمه استفاده کنند.

لازم به ذکر است که در شهرستان های پیرانشهر و سردشت تعداد زیادی کولبر بدون داشتن حقوق اولیه کارگری مشغول به کار هستند.