نائب رئیس مجلس: گلایه کُردها از مدیریت استان آذربایجان غربی به حق است

«مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه کردها از مدیریت استان آذربایجان غربی به حق است. «مسعود پزشکیان» در حاشیه همایش حامیان روحانی در شهرستان بوکان، در گفت وگو با خبرنگار کردپرس، در خصوص عدم تحقق وعده های روحانی در حوزه اقوام گفت: روحانی در خیلی مسائل نمی تواند به راحتی تصمیم بگیرد […]

«مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه کردها از مدیریت استان آذربایجان غربی به حق است.

«مسعود پزشکیان» در حاشیه همایش حامیان روحانی در شهرستان بوکان، در گفت وگو با خبرنگار کردپرس، در خصوص عدم تحقق وعده های روحانی در حوزه اقوام گفت: روحانی در خیلی مسائل نمی تواند به راحتی تصمیم بگیرد و تلاش هایی برای تحقق این مطالبات نیز داشته است و عدم تحقق تمامی این مطالبات ناشی از کوتاهی ما نمایندگان مجلس نیز بوده است که پیگیری نکرده ایم و تحقق آنها را مطالبه نکرده ایم.
وی در ادامه گفت: علی رغم این وضعیت، دولت روحانی نسبت به دولت های گذشته در حوزه اقوام عملکرد مناسبی داشته است.
وی در خصوص گلایه کُردهای آذربایجان غربی از عدم مشارکتشان در مدیریت استان آذربایجان غربی گفت: گلایه کردها به حق است و در کل قومیت ها این گلایه ها را دارند ولی دولت در انتصابات تنها یک طرف قضیه است و ارگان های مختلف که در این خصوص نظر می دهند، طرف دیگر قضیه هستند.
نمایندهٔ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص این سئوال که به نظر شما چرا روحانی در سخنرانی اخیر خود در ارومیه به مطالبات اقوام نپرداخته است، گفت: عدم ورود روحانی به مطالبات اقوام در ارومیه شاید تلاش برای تشدید نکردن تنش های قومیتی باشد و ما باید تلاش کنیم باتوقعات قانونی وحدت در جامعه ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: تشدید بحث های قومیتی سبب سوء استفاده عده ای می شود و عده ای منتظر هستند خطایی از آقای روحانی سربزند.
وی در پایان گفت: در کلیت برای بررسی عملکرد دولت روحانی، باید دولت فعلی را با دولت های گذشته مقایسه کرد و برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود نیز باید کاندیدها را با هم مقایسه کنیم، اما باید توجه داشت فضای باز امروز در نتیجه دولت آقای روحانی است و من معتقدم در صورت عدم استمرار این دولت، فضای باز کنونی استمرار پیدا نمی کند./

لینک کوتاه: https://piranshahrrudaw.ir/?p=824