طرح توانمندسازی حاشیه نشینان در مهاباد، پیرانشهر و بوکان اجرا می شود

به همت استانداری آذربایجان غربی؛ و با همکاری جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه های اجرایی استان طرح مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی حاشیه نشینان در سطح استان اجرا می شود. به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، دکتر هوشنگ عطاپور، مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری آذربایجان غربی در نشست تخصصی بررسی […]

به همت استانداری آذربایجان غربی؛ و با همکاری جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه های اجرایی استان طرح مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی حاشیه نشینان در سطح استان اجرا می شود.

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، دکتر هوشنگ عطاپور، مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری آذربایجان غربی در نشست تخصصی بررسی کیفی بخشی این دوره ها  اظهار کرد:این طرح در ۱۶ محله حاشیه نشین در شهرستانهای ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر و بوکان با محوریت آموزش مهارتهای اجتماعی و فرهنگی در حال برگزاری است.
وی افزود: در قالب این طرح بیش از ۱۳۵ هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین شهرستانهای آذربایجان غربی تحت پوشش جامعه هدف طرح توانمند سازی قرار می گیرند که طی برگزاری کارگاههای تخصصی مهارتهای توانمدسازی را فرا می گیرند.
عطاپور افزود:از اهداف این طرح می توان به ارتقاء دانش خانواده ها در زمینه مهارتهای زندگی، حرفه آموزی به خانواده ها در راستای خودکفایی در بستر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: در قالب این طرح ۱۵۸ کارگاه آموزشی ویژه زنان، مردان، کودکان، نوجوانان و جوانان مناطق حاشیه نشین با موضوع مهارتهای فردی و بین فردی، مهارتهای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده، کنترل خشم در کودکان و نوجوانان، شناخت آسیب های ناشی از مهاجرت، ارتقای توانایی مقابله با مهارتهای زندگی، شیوره های ایجاد تغییر در زندگی اجرا می شود.
وی ادامه داد: مناطق کشتارگاه، وکیل آباد، حاشیه اسلام آباد ۲، چلوچان (کوی لاله) و حاجی پیرلو در ارومیه، پشت تپ، باغ شایگان در شهرستان مهاباد، جمشید آباد، یدیلو در شهرستان خوی، اسلام آیاد و امیرآباد در بوکان، شین آباد در پیرانشهر، قجلو، قره ورن، ملت، اکبرنژاد در شهرستان میاندوآب به عنوان مناطق حاشیه نشین جامعه هدف این طرح انتخاب شده اند.
علاقمندان مناطق حاشیه نشین مذکور می توانند با مراجعه به پایگاهها ، مساجد و مدارس محله خود نسبت به ثبت نام و شرکت در این دوره ها بصورت رایگان اقدام نمایند./

لینک کوتاه: https://piranshahrrudaw.ir/?p=820