اولین زیستگاه ثبتی در کشور ، شهر لک لک های مریوان می شود

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، از بررسی مسائل و موارد مربوط به حفاظت از محدوده ثبت ملی شده زیستگاه لک لک های دره تفی مریوان به عنوان اولین زیستگاه ثبتی در کشور خبر داد.  گولان فرزامی در جلسه رفع نواقص و ایرادات پرونده های ثبتی مطرح شده […]

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، از بررسی مسائل و موارد مربوط به حفاظت از محدوده ثبت ملی شده زیستگاه لک لک های دره تفی مریوان به عنوان اولین زیستگاه ثبتی در کشور خبر داد.

 گولان فرزامی در جلسه رفع نواقص و ایرادات پرونده های ثبتی مطرح شده در شورای ملی ثبت که با حضور نماینده ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و جمعی از کارشناسان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در سنندج برگزار شد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به عنوان متولی ثبت آثار طبیعی استان حرکتی پیوسته را از طریق اداره کل ثبت آثار در حوزه وزارت میراث فرهنگی در دستور کار خود قرار داده و جلسات متعدد تخصصی را به منظور هم اندیشی و همراهی با حضور نمایندگان ادارات مربوطه برگزار کرده است.

وی با اشاره به موافقت دستگاه های مربوطه برای تنظیم پرونده ثبت این میراث طبیعی در فهرست آثار ملی، اظهار کرد: پرونده ثبتی اثر طبیعی زیستگاه لک لک ها واقع در روستای دره تفی مریوان در جلسه شورای ثبت کشور مطرح و به تایید رسید، لذا به منظور رفع برخی نواقص برای ابلاغ به اداره کل ثبت آثار کشور ارسال می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه ثبت ملی این زیستگاه، زمینه حفظ و نگهداری آثار طبیعی را فراهم می کند، افزود: با توجه به اینکه سایت پرنده نگری بعد از دریاچه زریبار پربازدیدترین جاذبه طبیعی در مریوان است، این زیستگاه پتانسیل قابل ملاحظه ای درحوزه جذب گردشگر خواهد داشت.

فرزامی ادامه داد: همچنین حفظ این زیستگاه به لحاظ میراث طبیعی و به دلیل پوشش گیاهی انبوه میان جنگل های بلوط ناحیه زاگرس و مشرف بر دریاچه زریبار از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی یادآور شد: امیدواریم با معرفی و ثبت آثار طبیعی کردستان در فهرست میراث طبیعی کشور، گامی شایسته برای حفظ، احیاء و معرفی میراث طبیعی برداریم.