یک فقره کانون (FMD)تب‌برفکی در پیرانشهر شناسایی و کنترل شد

  دکتر شیخ رشیدی رییس شبکه دامپزشکی پیرانشهر ور گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: با شیوع بیماری  تب‌برفکی یک فقره کانون FMDدر دام سنگین مربوط به یک واحد اپیدمیولوژیک این شهرستان شناسایی و با اقدامات به موقع از انتشار آن جلوگیری بعمل آمد. شیخ رشیدی اظهار کرد: کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی […]

 

دکتر شیخ رشیدی رییس شبکه دامپزشکی پیرانشهر ور گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: با شیوع بیماری  تب‌برفکی یک فقره کانون FMDدر دام سنگین مربوط به یک واحد اپیدمیولوژیک این شهرستان شناسایی و با اقدامات به موقع از انتشار آن جلوگیری بعمل آمد.

شیخ رشیدی اظهار کرد: کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی این شبکه با حضور میدانی و ارائه آموزشهای  چهره به چهره و اقدامات ضد عفونی جایگاه ، واکسیناسیون مجدد را در شعاع سه کیلومتری کانون را عملیاتی نمودند.

وی یادآور شد: با توجه به کنترل شیوع بیماری تب برفکی دراین شهرستان و لحاظ نمودن وضعیت معیشتی دامداران فعلاً ضرورتی در خصوص تعطیلی میادین دام احساس نشده است.

مدیر شبکه دامپزشکی پیرانشهر با بیان اینکه زمان ماندگاری ایمن سازی در دام سنگین هر سه ماه و در دام سبک شش ماه می باشد گفت: در سال جاری تعداد۲۶۳۳۹۳ راس دام سبک و تعداد۷۴۰۷ رأس دام سنگین در۱۴۰ واحد اپیدمیولوژیک علیه بیماری تب‌برفکی در شهرستان پیرانشهر واکسینه شده است.