دستگیری شکارچیان غیرمجاز توسط مامورین یگان حفاظت محیط سردشت

  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های سردشت و میرآباد ، در حین گشت زنی موفق شدند ۵ نفر شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات کوهستانی منطقه حفاظت شده میراباد شناسایی و قبل از اقدام به شکار دستگیر کنند. خالد بایزیدی افزود: در این ماموریت ۵ قبضه […]

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های سردشت و میرآباد ، در حین گشت زنی موفق شدند ۵ نفر شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات کوهستانی منطقه حفاظت شده میراباد شناسایی و قبل از اقدام به شکار دستگیر کنند.

خالد بایزیدی افزود: در این ماموریت ۵ قبضه اسلحه شکاری بهمراه ۸۰ عدد فشنگ را کشف و ضبط کردند و برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال جاری هیچ مجوزی برای شکار حیات وحش صادر نشده است ، گفت : شکارچیان و صاحبان اسلحه‌های شکاری با تمکین به قوانین و مقررات شکار و صید از هرگونه اقدام به شکار خودداری کرده و در صورت مشاهده براساس قانون و رسالت اداری نسبت به ضبط سلاح و سایر ادوات اقدام خواهد شد.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰۰ متر تور صیادی غیرمجاز ، ۵ دستگاه انواع موتور و مولد برق ، ۱۰ قبضه اسلحه شکاری ، ۲۹ بال کبک ، ۱۹ بال سهره جنگلی و بسیاری دیگر ادوات غیرمجاز شکار و صید از ۳۵ نفر از خاطیان محیط زیست کشف و ضبط شده است.