طرح پیشگیری از تنبلی چشم آمبلیوپی و شنوایی سنجی برای کودکان ۳ تا ۶ سال در بهزیستی پیرانشهرآغاز شد.

  پنهانی رییس بهزیستی پیرانشهر در این خصوص گفت؛ اجرای این طرح‌ها با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها انجام می‌شود و گامی مهم در جهت شناسایی کودکانی که در زمینه بینایی و شنوایی مشکل دارند میباشد. پنهانی افزود؛ اداره بهزیستی با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، غربالگری از  ۸۵۰ کودک ۳ تا ۶ ساله را […]

 

پنهانی رییس بهزیستی پیرانشهر در این خصوص گفت؛
اجرای این طرح‌ها با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها انجام می‌شود و گامی مهم در جهت شناسایی کودکانی که در زمینه بینایی و شنوایی مشکل دارند میباشد.

پنهانی افزود؛
اداره بهزیستی با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، غربالگری از  ۸۵۰ کودک ۳ تا ۶ ساله را از روستاهای صعب العبور و دور افتاده قبل از شروع فصل سرما آغاز نموده است.

رئیس ادارە بهزیستی پیرانشهر تصریح کرد؛ با توجه به بررسی مقایسه ای در طی چند سال گذشته تعداد آمار ورود کودکان بامعلولیتهای ناشی ازعدم مراجعه وشناسایی مشکلات بینایی وشنوایی به حداقل رسیده و با اجرای طرحهای مذکور از این نوع معلولیتها پیشگیری شده است.

همچنین ایشان خاطر نشان کرد که در طی این پروسه کودکان ۳ تا ۶ ساله مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود هر گونه اختلال بینایی و شنوایی به پزشک و بینایی سنج و شنوایی سنج ارجاع می شوند.لازم بذکراست باانجام طرحهای مذکور تعداد بالغ بر ۱۱ هزار کودک در شهر و روستا از نظر بینایی و شنوایی غربال خواهندشد.

روابط عمومی بهزیستی پیرانشهر