معاون رئیس جمهور: کارخانه فرآوری اورانیوم در چالدران احداث می شود

سرویس آذربایجان غربی- معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تست فرآوری کانی‌ سنگ و ایجاد زیرساخت‌ها در ۱۸ ماه آتی انجام و در نظر داریم در ٣سال آینده کارخانه فرآوری اورانیوم و نیز عناصر همراه را در چالدران احداث کنیم. به گزارش کردپرس، سیدجواد احمدی در آیین آغاز عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی در مجتمع معدنی […]

سرویس آذربایجان غربی- معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تست فرآوری کانی‌ سنگ و ایجاد زیرساخت‌ها در ۱۸ ماه آتی انجام و در نظر داریم در ٣سال آینده کارخانه فرآوری اورانیوم و نیز عناصر همراه را در چالدران احداث کنیم.

به گزارش کردپرس، سیدجواد احمدی در آیین آغاز عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی در مجتمع معدنی صنعتی اورانیوم دیلک‌وردی چالدران، افزود: مطالعات پی‌جویی این معدن از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون اکتشافات و حفاری‌هایی در منطقه انجام شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مجتمع معدنی و صنعتی اورانیوم شهدای آذربایجان غربی در مدت زمان سه سال و با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) همچنین اظهار کرد: با عملیات‌های اجرایی مشخص شد این محدوده از نظر دارا بودن مواد پرتوزا به‌ویژه اورانیوم و عناصر همراه، منطقه‌ای مستعد محسوب می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بابت ایجاد زیرساخت‌های موجود در منطقه انجام شده، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در این مجتمع معدنی حدود ۵۰۰ هزار تن کانی سنگ اورانیوم و همچنین سایر عناصر همراه وجود دارد که با بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود در سازمان انرژی اتمی ایران، می توان بهره‌برداری از این مواد را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) از تست فرآوری کانی‌ سنگ و ایجاد زیرساخت‌ها در ۱۸ ماه آتی نیز خبر داده و اضافه کرد: با پیگیری مطالعات ساخت کارخانه فرآوری، در ۱۸ ماه بعدی موضوع احداث کارخانه را دنبال کرده و در نظر داریم در سه سال آینده کارخانه فرآوری اورانیوم و نیز عناصر همراه را در منطقه احداث کنیم.

احمدی در پایان با بیان اینکه احداث این مجتمع معدنی و صنعتی موجب تحول اساسی در منطقه خواهد شد، افزود: مجتمع معدنی و صنعتی اورانیوم شهدای آذربایجان غربی، زمینه را برای اشتغالزایی مستقیم برای بیش از یک هزار نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای تعداد زیادی از افراد فراهم خواهد کرد.