استاندار: ٣ بازارچه مرزی جدید در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به طرح راه اندازی ٣ بازارچه مرزی جدید در استان گفت: پیشنهاد راه اندازی بازارچه های مرزی کیله شین در اشنویه، قاسم رش در میرآباد و پیراحمدکندی در چالدران تهیه و جهت تصویب تقدیم هیأت دولت می شود.  محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات […]

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به طرح راه اندازی ٣ بازارچه مرزی جدید در استان گفت: پیشنهاد راه اندازی بازارچه های مرزی کیله شین در اشنویه، قاسم رش در میرآباد و پیراحمدکندی در چالدران تهیه و جهت تصویب تقدیم هیأت دولت می شود.

 محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری به مردم در پایانه های مرزی آذربایجان غربی، افزود: با آماده سازی زیرساخت ها و رفع بی نظمی ها در پایانه های مرزی استان، روند تردد مردم از مرزها تسهیل شود.

او همچنین با بیان اینکه دستگاه های متولی به وظایف قانونی خود در پایانه های مرزی عمل کنند، بیان کرد: هرگونه تغییرات در زیرساخت های مرزی جهت رونق مبادلات مرزی، در هماهنگی با طرف مقابل در کشور همسایه انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی به فراهم شدن شرایط تجارت منطقه ای در مرزهای استان در سایه امنیت پایدار نیز اشاره کرده و افزود: برنامه جدید دولت سیزدهم، توسعه بازارچه های تجارت خرد مرزی برای بهره مندی مرزنشینان از مزایای این بازارچه های مرزی  همچنین استفاده از فرصت های نهفته در مرزها برای توسعه همکاری ها و مبادلات مرزی با کشورهای همسایه است.

معتمدیان همچنین با اشاره به طرح راه اندازی ٣ بازارچه مرزی جدید در آذربایجان غربی، اضافه کرد: با جدیت پیگیر بازگشایی مرزها و ایجاد مبادی مرزی جدید در آذربایجان غربی هستیم و پیشنهاد راه اندازی بازارچه های مرزی کیله شین در اشنویه، قاسم رش در میرآباد و پیراحمدکندی در چالدران تهیه و جهت تصویب تقدیم هیأت دولت می شود.

درآمدهای مرزی می توانند به توسعه زیرساخت های آذربایجان غربی کمک کند

او با اعلام اینکه مرزها محل عبور بوده و توقف در پایانه های مرزی بی معنی است، افزود: با اقداماتی چون تعامل بیشتر دستگاههای متولی، محوطه سازی و تسهیل روند تردد، می توان شاهد کاهش توقف کامیون و مسافرین در مرزهای استان بود.

استاندار آذربایجان غربی به تلاش دولت سیزدهم جهت توسعه فعالیت های تجاری با ترکیه تا ۳۰ میلیارد دلار نیز اشاره کرده و گفت: آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با ترکیه بوده و با اقداماتی چون ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک، می توان استان را از مزیت های تجارت با این کشور بهره مند ساخت.

معتمدیان در پایان با تاکید بر دفاع از منافع آذربایجان غربی در تجارت بین الملل منطقه، اظهار  کرد: بخشی از درآمدهای حاصل از مبادلات و ترانزیت کالا از مرزهای استان می تواند برای توسعه زیرساخت های مرزی آذربایجان غربی مورد استفاده قرار گیرد.