پیش‌بینی برداشت ۴۸۰ هزار تن چغندر از مزارع پیرانشهر در سال جاری/ پیرانشهر در تولید محصول چغندر قند مقام اول استان و سوم کشوری را به خود اختصاص داده است

  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پیرانشهر رووداو طی گفتگوی ویژه خبری با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیرانشهر، عمر علیپور از پیش‌بینی ۴۸۰ هزار تنی تولید محصول چغندر قند در این شهرستان خبر داد. علیپور افزود: برداشت چعندر قند در پیرانشهر از ابتدای مهر ماه شروع که امسال ۸ هزار هکتار از مزارع حاصلخیز شهرستان […]

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پیرانشهر رووداو طی گفتگوی ویژه خبری با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیرانشهر، عمر علیپور از پیش‌بینی ۴۸۰ هزار تنی تولید محصول چغندر قند در این شهرستان خبر داد.

علیپور افزود: برداشت چعندر قند در پیرانشهر از ابتدای مهر ماه شروع که امسال ۸ هزار هکتار از مزارع حاصلخیز شهرستان پیرانشهر به کشت چغندر قند اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شاهد برداشت ۴۸۰ هزار تن چغندر از این مزارع باشیم.

وی اظهار داشت: شهرستان پیرانشهر یکی از قطب های مهم تولید چغندر قند در کشور بشمار می رود که از این حیث #مقام_اول استان آذربایجان غربی و #مقام_سوم_کشوری را به خود اختصاص داده است.

علیپور اضافه کرد: محصول چغندر قند پیراشنهر ۴ کارخانه قند استان آذربایجان غربی را پوشش خواهد داد که تولیدات قند، شکر، الکل سفید صنعتی، تفاله خوراک دام و‌… حاصل این محصول پر بازده هستند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پیرانشهر خاطر نشان کرد: کارخانه قند پیرانشهر نیز از ۵ مهر ماه شروع به کار نموده است و هم اکنون آماده دریافت چغندر از کشاورزان عزیز است.

به گزارش پیرانشهر رووداو کارخانه قند پیرانشهر سال ۱۳۴۷ شمسی توسط یک شرکت بلژیکی در روستای رزگاری احداث شده است و از سال ۱۳۴۸ تاکنون کشاورزان منطقه چغندر مورد نیاز این کارخانه را تامین می‌کنند.

#اختصاصی