اجرا و در حال انجام پروژه های راهداری شهرستان پیرانشهر در سال ۱۴۰۲ به ۷۶ میلیارد تومان رسید

  به گزارش خبرنگار پیرانشهر رووداو طی گفتگوی ویژه خبری با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پیرانشهر، هاوری مدرس از اجرای پروژه های راهداری در سطح شهرستان با اعتبار بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان خبر داد. مدرس افزود: خوشبختانه در سال جاری پروژه های قابل توجهی در حوزه راهداری با […]

 

به گزارش خبرنگار پیرانشهر رووداو طی گفتگوی ویژه خبری با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پیرانشهر، هاوری مدرس از اجرای پروژه های راهداری در سطح شهرستان با اعتبار بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان خبر داد.

مدرس افزود: خوشبختانه در سال جاری پروژه های قابل توجهی در حوزه راهداری با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان و فرماندار پیرانشهر و نیز مساعدت های مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح شهرستان پیرانشهر در دستور کار قرار گرفتند که بسیاری از پروژه اتمام و به بهره برداری رسیدند و شماری نیز هم اکنون در حال اجرا می باشند.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، ۳۲,۷ کیلومتر از راه های مواصلاتی این شهرستان بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت شده اند که میتوان به پروژه های (کندره، گزگسک پیران، شختان بسطام بیک، قلات منگور بسطام بیک، ترکش هنگ آباد، محور پیرانشهر-سردشت و محور پیرانشهر-تمرچین) اشاره کرد.

مدرس اضافه کرد: پروژهای دیگری نیز در جهت توسعه شاخص راه آسفالته در سطح شهرستان پیرانشهر در حال انجام است که در این راستا نیز میتوان به پروژه بهسازی و آسفالت روستاهای ابلس، بندره و کلاکین، جران و امین آباد اشاره کرد و انتظار می رود تا پایان سال عمرانی به اتمام برسند که علاوه بر این، بهسازی و آسفالت راه دسترسی به ۱۳ روستای دیگر بطول ۳۴,۵ کیلومتر در حال طی مراحل اداری و عقد قرارد می باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پیرانشهر همچینن از مرمت پل های روستای ماشکان و زنگ‌آباد، نصب نیوجرسی بطول ۲,۱ کیلومتر، تامین سیستم روشنایی بطول ۱۰ کیلومتر، ترانشه برداری و خط‌کشی در محور مرز تمرچین خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری تاکنون به میزان ۲۰۰۰ تن نخاله‌برداری از حریم جاده های شهرستان و نصب ۱۳۰ تابلو علائم هشدار دهنده صورت گرفته است.