ایجاد ۳٨ کیت ورود و خروج در مرز تمرچین و حاج عمران برای زوار اربعین

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: در مرز تمرچین و حاج عمران  با توافق با اقلیم کردستان عراق ۳۸ کیت ورود و خروج برای زوار اربعین ایجاد شده است . محمد صادق معتمدیان افزود: سال گذشته اولین بار شاهد اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین بودیم . […]

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: در مرز تمرچین و حاج عمران  با توافق با اقلیم کردستان عراق ۳۸ کیت ورود و خروج برای زوار اربعین ایجاد شده است .

محمد صادق معتمدیان افزود: سال گذشته اولین بار شاهد اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین بودیم . امسال تدابیر حداکثری برای استقبال از زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است .

او ادامە داد: امسال پذیرایی مردم از شمالغرب کشور و کشورهای ترکیه،  آذربایجان و زائران کشورهای منطقه قفقاز خواهیم بود.

معتمدیان گفت: ۴۰ هزار نفر اسکان روزانه در مبادی ورودی استان و مرز تمرچین پیش بینی شده است . ظرفیت روزانه  ۵۰هزار پارکینگ خودرو پیش بینی شده و بصورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار می گیرد.

او بیان کرد:آمادگی پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی را در استان داریم . در حوزه بهداشت و درمان و اورژانس پیش بینی های لازم انجام شده است.

استاندار گفت: به برکت حضور و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هیچ مشکل امنیتی  در استان و در طول مسیر در اقلیم کردستان نداریم.

او اظهار کرد: ۷۰ هزار نفر سال گذشته بدون هیچ مشکلی به زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از مرز تمرچین مشرف شدند.

معتمدیان گفت: در مرز توقف نخواهیم داشت و در مرز تمرچین و حاج عمران  با توافق با اقلیم کردستان عراق ۳۸ کیت ورود و خروج ایجاد شده است .

او افزود: در پیک حضور حداکثر ۱۰ دقیقه توقف خواهد بود  و آب و هوای مناسب از ویژگی مرز تمرچین برای عبور زائران اربعین حسینی است.

استاندار  گفت: برای حمل و نقل داخل اقلیم کردستان عراق دو هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و در منطقه الحسینیه تدابیر ویژه برای انتقال زائران به شهر نجف اندیشیده شده است .

او ادامە داد: دو هفته پیش میزبان ۱۵۰۰ نفر از موکب داران شمالغرب کشور بودیم. از روز شنبه پذیرای زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین خواهیم بود.

بە گفته معتمدیان؛ مرز تمرچین بصورت ۲۴ ساعته برای اعزام زائران اربعین فعال خواهد بود