چوپان ۳۰ ساله پیرانشهری، قربانی انفجار مین در روستای قروچاوه این شهرستان/ چوپان قطع عضو شد!

  بنا به گزارشات دریافتی از شهروندان خبرنگار، صبح امروز( دوشنبه) بر اثر انفجار مین بجا مانده از جنگ در روستای قروچاوه از توابع شهرستان پیرانشهر، یک چوپان ۳۰ساله با هویت (سید کیوان سید پوری) که در کوهستان های این روستا مشغول چوپانی بود، دچار مصدومیت شدید شد و به بیمارستان این شهر منتقل گردید. […]

 

بنا به گزارشات دریافتی از شهروندان خبرنگار، صبح امروز( دوشنبه) بر اثر انفجار مین بجا مانده از جنگ در روستای قروچاوه از توابع شهرستان پیرانشهر، یک چوپان ۳۰ساله با هویت (سید کیوان سید پوری) که در کوهستان های این روستا مشغول چوپانی بود، دچار مصدومیت شدید شد و به بیمارستان این شهر منتقل گردید.

بر اساس این گزارش این جوان از ناحیه پا، دست و چشم دچار آسیب دیدگی شدید شده است.

به گزارش خبرنگار پیرانشهر رووداو، سالانه شماری از شهروندان شهرستان پیرانشهر قربانی انفجار مین های بجا مانده از دوران جنگ می شوند که باعث قطع عضو آنان می شود و این تراژدی دردناک با گذشت ۴ دهه از جنگ هنوز در این شهرستان قربانی می‌گیرد.

هر چند طی سالیان گذشته اقداماتی در راستای پاکسازی مناطق مختلف شهرستان از مین های دوران جنگ صورت گرفته است اما با این وجود نیز این مین ها و ادوات جنگی هر ساله خساراتی جانی زیادی را به شهروندان تحمیل می‌کنند.