افزایش تصرفات اراضی ملی و دولتی در آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- اراضی رفع تصرف شده در آذربایجان‌غربی در فروردین ماه امسال ۷۹ هزار و ۳۶۵ مترمربع بود و این میزان علیرغم نظارت های اداره کل راه و شهرسازی، بعد از یک ماه یعنی تا اول خرداد ماه نه تنها کاهش نیافت، بلکه به بیش از ۱۶۴ هزار مترمربع رسید و ارزش آن از […]

سرویس آذربایجان غربی- اراضی رفع تصرف شده در آذربایجان‌غربی در فروردین ماه امسال ۷۹ هزار و ۳۶۵ مترمربع بود و این میزان علیرغم نظارت های اداره کل راه و شهرسازی، بعد از یک ماه یعنی تا اول خرداد ماه نه تنها کاهش نیافت، بلکه به بیش از ۱۶۴ هزار مترمربع رسید و ارزش آن از ۲ هزار میلیارد ریال هم فراتر رفت.

 در دومین ماه از بهار امسال مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ۷۹ هزار و ۳۶۵ مترمربع از اراضی ملی و دولتی در این استان طی فروردین ١۴٠٢ شناسایی و رفع تصرف شده  که ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده حدود ۵۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این آمار اما؛ یک ماه بعد افزایش چشم گیری یافت و فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: به همت یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی امسال(تا ابتدای خرداد ١۴٠٢)،  ۱۶۴ هزار و ۴۵۳ مترمربع از اراضی ملی و دولتی در این استان در قالب ۵۰ پرونده فوری شناسایی و رفع تصرف شد.

سرهنگ علیرضا صفرپور افزود: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده در این استان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

او با اشاره به آمار اجرای احکام نیز، ادامه داد: همچنین در این مدت برای ۵۲ هزار و ۷۳۴ مترمربع از اراضی تصرفی نیز در قالب ۶ مورد حکم رفع تصرف صادر شده و ارزش ریالی احکام رفع تصرف شده نیز ۳۰۱ میلیارد ریال برآوره شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد: از هرگونه اختلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است.

صفرپور افزود: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۵ در ۱۴ شهرستان تشکیل شده و حدود ۴۵ نفر در این بخش فعالیت و اوضاع اراضی را رصد می‌کنند. همچنین سامانه ارتباط مردمی ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی از تخلفات، تعرض و تصرف اراضی ملی و دولتی است/.