ثبت سفارش ۶۷ درصد کتاب‌های دانش‌آموزان در آذربایجان‌غربی

  مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷ درصد کتاب‌های دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی آینده ثبت سفارش شد و مابقی نیز به‌تدریج با انجام ثبت‌نام پایه‌های ورودی تکمیل می‌شود. علی مطهری افزود: پس از اتمام امتحانات و مشخص شدن نتایج در مقطع ابتدایی از ۳۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر بیش از ۳۱۲ هزار نفر، […]

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷ درصد کتاب‌های دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی آینده ثبت سفارش شد و مابقی نیز به‌تدریج با انجام ثبت‌نام پایه‌های ورودی تکمیل می‌شود.

علی مطهری افزود: پس از اتمام امتحانات و مشخص شدن نتایج در مقطع ابتدایی از ۳۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر بیش از ۳۱۲ هزار نفر، در دوره اول متوسطه از ۱۱۱ هزار و ۶۱۷ دانش آموز ۸۷ هزار و ۸۹۶ نفر برای دریافت کتاب اقدام کرده‌اند.

وی افزود: برای دوره دوم متوسطه و شاخه نظری از ۵۳ هزار و ۴۶۴ نفر بیش از ۴۵ هزار نفر، فنی و حرفه‌ای از ۱۲ هزار نفر بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر و شاخه کار دانش از مجموع ۱۲ هزار و ۷۱۹ نفر هشت هزار و ۶۰۰ نفر تا پایان هفتم تیرماه نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های خود اقدام کرده اند.

مطهری با بیان اینکه از ۴۷ عنوان کتاب درسی ابتدایی ۳۰ عنوان به استان تحویل شده‌است بیان کرد: از کتاب‌های دوره اول متوسطه نیز از ۴۷ عنوان (کتاب‌های ضمیمه و اهل سنت و کتاب‌های اقلیت‌های دینی) ۳۰ عنوان تحویل و به مناطق ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: در دوره متوسطه دوم و شاخه نظری هم از ۹۷ عنوان ۶۲ عنوان کتاب تحویل استان شده‌ که ۷۰ درصد از مجموع کتاب‌های این دوره بوده و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش هم از ۳۲۳ عنوان ۷۰ درصد کتاب‌ها تحویل شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی استان در میان پایه‌ها از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و در ۲۶ خرداد به اتمام رسیده است.

همچنین ثبت سفارش کتاب‌های درسی مقاطع اول ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه از پنجم تیرماه شروع شده‌است و تا ۱۰ شهریور ماه ادامه دارد.

وی گفت: برای سفارش کتاب درسی به ۲ شکل فردی و گروهی می‌توان از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com اقدام کرد.