روحانی در ارومیه چه وعده ای به آذربایجان غربی داد؟

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی وعده داد صادرات را جایگزین کولبری کند و راه آهن ارومیه و تبریز را راه اندازی کند. به گزارش پیرانشهر رووداو؛ این داوطلب دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در سخنانی در سالن ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه که توسط خبرگزاری دولت منتشر شد، افزود: چهار سال پیش، قول احیای دریاچه ارومیه […]

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی وعده داد صادرات را جایگزین کولبری کند و راه آهن ارومیه و تبریز را راه اندازی کند.

به گزارش پیرانشهر رووداو؛ این داوطلب دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در سخنانی در سالن ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه که توسط خبرگزاری دولت منتشر شد، افزود: چهار سال پیش، قول احیای دریاچه ارومیه را در بین مردم این شهر دادم و طبق این قول، اولین موضوع طرح شده در هیات دولت نیز دریاچه ارومیه بود.
وی اضافه کرد: پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مردم آذربایجان غربی و شهر ارومیه از خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه بسیار ناراحت بودند ولی امروز همه مردم از تثبیت وضعیت این دریاجه شادمان هستند.
وی اظهار کرد: در هشت سال پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید، آب دریاچه ارومیه سه متر و ۱۰ سانتیمتر کاهش یافته بود و اگر اقدامات دولت یازدهم برای احیای این دریاچه نبود، امروز یک کویر خشک در این منطقه از کشور وجود داشت.
وی ادامه داد: عده ای می خواستند چشم زیبای آبی را از این بدن حذف کنند ولی امروز شاهد آن هستیم که امواج دریاچه، حیات خود را فریاد می زند.
به گفته وی احیای دریاچه ارومیه، نشان دهنده عمل دولت به وعده های خود است و ما هر وعده ای بدهیم به آن عمل می کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به سفر صبح امروز خود به معدن یورت آزادشهر گفت: این معدن در اختیار بخش خصوصی و مدیریت آن به عهده یک نهاد خاص است که باید پاسخگوی مردم باشد.
وی ادامه داد: ما در کنار مردم و خانواده های حادثه دیدگان خواهیم بود و آنانی که مسئول این حادثه بودند باید در مقابل ملت به خاطر سکوتشان باید پاسخگو باشند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در آذربایجان غربی شرایط زندگی مردم بهتر از گذشته می شود، افزود: در سال گذشته ۴۴۱ بنگاه اقتصادی در این استان راه اندازی شد و ۱۸ هزار نفر مشغول به کار شدند ولی ما از این امر راضی نیستیم و معتقد هستیم که باید جوان بیکار در ایران وجود نداشته باشد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در ستاد برخی از نامزدهای انتخابات کسانی حضور دارند که کشور هشت سال در اختیار آنان بود و در آن مدت شغلی برای جوانان این سرزمین مهیا نکردند.
وی اظهار کرد: برخی از رسانه ها هشت سال در برابر فاجعه بیکاری سکوت کردند اما امروز که ۶۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، باب تخریب را گشوده و از بیکاری دم می زنند.
وی موضوع وعده پرداخت مالیات توسط برخی از داوطلبان را یادآور شد و ادامه داد: آیا شما در آنجایی که هستید مالیات می دهید؟
دکتر روحانی با اشاره به نگاه ویژه دولت به اشتغال زنان گفت: در دولت گذشته ۸۶۰ هزار زن بیکار شدند ولی در طول سه و نیم سال دولت کنونی، ۷۵۰ هزار بانو مشغول به کار شدند و شخصی می تواند از مقام زن سخن بگوید که برای ۷۵۰ هزار نفر بانو شغل ایجاد کرده باشد.
وی شعار آزادی بیان برخی از نامزدهای انتخاباتی را یادآور شد و افزود: افرادی از آزادی بیان می گویند که زبان ها را بریدند و دهان ها را دوختند؛ این افراد ممنوع التصویر می کنند و از آزادی دم می زنند.
وی با اشاره به اینکه ملت آگاه ایران در برابر سیاه نمایی ایستاده اند، اضافه کرد: این افراد از انتقاد دم می زنند و کسی جرات ندارد از آنان انتقاد کند؛ باید بدانند دولت می تواند از انتقاد سخن بگوید نه آنانی که تخریب را به نام انتقاد رقم می زنند.
وی با تاکید بر اینکه ما را می خواهند به چهار سال قبل برگردانند اما ما عقب نشینی نمی کنیم و راه ما آزادی است، ادامه داد: تحریم و حصر را می خواهند به ایران باز گردانند که ما مخالف آن هستیم.
دکتر روحانی گفت: ما نمی خواهیم جوان ترک و کرد در مرز کوله بری کند و ما می خواهیم صادرات را جایگزین کوله بری کنیم.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به استان های مرزی در حوزه صادرات افزود: ما جرات حرف زدن از صادرات داریم زیرا در در دولت گذشته ۶ میلیون تن گندم وارد می شد و امروز سه میلیون تن گندم صادر کنیم؛ این افراد سفره ای می خواهند پهن کنند که گندمش از بیگانه باشد.
دکتر روحانی افزایش حقوق بازنشسته ها را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و اضافه کرد: نامزدهایی که در این انتخابات حضور دارند باید بگویند در آن نهادهایی که مسئول هستند، بازنشسته های این نهادها چقدر حقوق می گیرند.
وی با تاکید بر اینکه ما دولت ادعا، خیال بافی، فریب و دروغ نمی خواهیم، اظهار کرد: راهی که در خرداد ۹۲ شمسی به آن وعده داده ایم تا قله ادامه خواهیم داد.
وی وعده راه اندازی کرسی زبان ترکی و کردی را یادآوری کرد و ادامه داد: همان طور که سال ۹۲ وعده دادیم، کرسی زبان ترکی را در دانشگاه ارومیه و کرسی زبان کردی را در دانشگاه سنندج ایجاد کردیم زیرا معتقد به ملت ۱۰۰ درصدی هستیم.
وی باتاکید بر اینکه ما یک مشت گره کرده و یک بدن واحد در برابر بدخواهان خواهیم بود، گفت: به مردم ارومیه قول می دهم که راه آهن ارومیه – تبریز را ایجاد خواهم کرد و به شما غیورمردان و زنان اعلام می کنم که راه و مسیر نشاط جوانان را آغاز می کنم.
روحانی با اشاره به ابلاغ دولت به سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص توجه جدی به استخدام افزود: به زودی سازمان ملی جوانان را تاسیس و به ورزش قهرمانی توجه ویژه می کنیم.
وی اظهار کرد: همان افرادی امروز برای به دست گرفتن قدرت آمده اند که در چهار سال گذشته به فکر فیلتر کردن شبکه های اجتماعی بودند و امروز ۱۰۰ هزار شغل در سایه فناوری اطلاعات در کشور ایجاد شده است.
این داوطلب دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما می خواهیم با حفظ دین و اعتقادات، با دنیا در ارتباط باشیم و جهان را برای صادرات کالاهای ایرانی آماده کنیم.
وی ادامه داد: روز سرنوشت ساز پیش روی ماست؛ بیایید اجازه ندهیم تعالی، رفاه و نشاطی که در طول چهار سال برای کشور آفریده شده است، از دست مردم برود.
دکتر روحانی گفت: ۲۹ اردیبهشت سال جاری برای دوباره ایران، دوباره اسلام و دوباره امید کنار صندوق های رای خواهیم بود؛ در این روز راه خود را به جهانیان اعلام می کنیم که همان راه وحدت اقوام ایرانی است.
دکتر حسن روحانی در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه با استقبال مردم آذربایجان غربی از اقوام و ادیان مختلف روبرو شد؛ این داوطلب دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در دوره قبلی حدود ۶۷٫۰۹ درصد از کل آراء ماخوذه در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده بود.

لینک کوتاه: https://piranshahrrudaw.ir/?p=697