نابغه سندروم داون مهابادی راهی المپیک ویژه برلین شد

شاهو محمدی، شناگر مهابادی تنها نماینده ایران در رشته ورزشی شناست، که در مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین شرکت می کند. به گزارش کردپرس، ، المپیک ویژه با حضور ورزشکاران کم‌توان ذهنی در ۲۶ رشته ورزشی و با حضور ۷۰۰ ورزشکار از ۱۹۰ کشور از ۲۲ خرداد تا ۵ تیرماه با شعار «با هم شکست […]

شاهو محمدی، شناگر مهابادی تنها نماینده ایران در رشته ورزشی شناست، که در مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین شرکت می کند.

به گزارش کردپرس، ، المپیک ویژه با حضور ورزشکاران کم‌توان ذهنی در ۲۶ رشته ورزشی و با حضور ۷۰۰ ورزشکار از ۱۹۰ کشور از ۲۲ خرداد تا ۵ تیرماه با شعار «با هم شکست ناپذیر هستیم» در برلین آلمان برگزار خواهدشد.

در این مسابقات کاروان ورزشی ایران برای اولین بار در قالب یک کاروان ۳۹ نفره که ۲۵ نفر آن را ورزشکار زن و مرد تشکیل می‌دهند در ۹ رشته ورزشی (فوتسال، بدمینتون، دوچرخه سواری، تنیس روی میزی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، بوچی و شنا) به این رقابتها اعزام می‌شود.

شاهو محمدی شناگر مهابادی یکی از ورزشکاران اعزامی ایران به این رقابت‌ها خواهدبود.

این شناگر نوجوان و نابغه که تنها نماینده ایران در رشته ورزشی شناست، شامگاه دیشب با حضور مسئولین و شهروندان مهابادی بدرقه شد.

شاهو محمدی، نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون که متولد ١٣ شهریور ماه سال ۱۳۸۴ است، به عنوان نخستین شناگر معلول نزدیک به ۳ هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.