رهاسازی ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی

رهاسازی ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در راستای تحقق تولید ماهی با هزینه کمتر، انواع ماهیان پرورشی گرمابی شامل آمور، فیتوفاگ، بیگ هد و کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب‌بندان‌های استان توسط این مدیریت رهاسازی می‌شود. قریشی […]

رهاسازی ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در راستای تحقق تولید ماهی با هزینه کمتر، انواع ماهیان پرورشی گرمابی شامل آمور، فیتوفاگ، بیگ هد و کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب‌بندان‌های استان توسط این مدیریت رهاسازی می‌شود.

قریشی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزی در آذربایجان‌غربی تولید شد و این استان در بین استان‌های غیرساحلی رتبه اول را داراست، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن انواع آبزی در استان تولید و روانه بازار شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۴۳۰ مزرعه پرورشی و بهره‌داری از منابع آبی آذربایجان‌غربی در این استان فعالیت دارند و در این راستا برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و حداقل هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

قریشی می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود همزمان با هفته دولت ۱۰ مرکز پرورش آبزی نیز در استان به بهره‌برداری برسد.