ضرب الاجل یک ماهه عتباتی به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی متروکه در انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی

  دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه بررسی آخرین وضعیت اموال تملیکی استان که با حضور پوریانی نماینده قوه قضائیه و عضو هیات عالی نظارت و سادات ابراهیمی معاون هیات عالی نظارت و نماینده وزیر اقتصاد در سالن جلسات دادگستری استان برگزار می شد به بیان شرایط خاص و ویژه استان […]

 

دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه بررسی آخرین وضعیت اموال تملیکی استان که با حضور پوریانی نماینده قوه قضائیه و عضو هیات عالی نظارت و سادات ابراهیمی معاون هیات عالی نظارت و نماینده وزیر اقتصاد در سالن جلسات دادگستری استان برگزار می شد به بیان شرایط خاص و ویژه استان آذربایجان غربی از جهت مرزی و تجارت بین الملل از گمرکات بزرگ استان اشاره و سپس به موضوع جلسه پرداخت.
عتباتی اظهار داشت: مرزهای زیاد استان موجب شده است که قاچاق کالا و ارز و احشام و موارد دیگر در استان نسبت به سایر استان ها بیشتر مشاهده شود و لکن مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق در همه ابعاد ادامه دارد و فرمایش مقام معظم رهبری با هماهنگی دستگاه قضایی و دستگاه های عمل کننده در مرزها به خوبی اجرایی می شود.
وی افزود: برنامه های مستمر و مداومی برای پیشگیری از قاچاق در مرزها و نیز نظارت بر گمرکات استان و انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی در دستور کار دستگاه قضایی است.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بازدیدهای متعددی که از انبارهای جمع آوری و فروش اموال تملیکی انجام شده است گفت: اقلام توقیفی در این انبارها باید در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند تا از کاهش ارزش آنها و یا فساد آنها جلوگیری به عمل آید.


عتباتی در ادامه دستور تعیین تکلیف فوری خودروهای توقیفی در انبارهای سازمان اموال تملیکی را صادر کرد و تاکید نمود بایستی تا پایان تیرماه خودروهای توقیفی متروکه با هماهنگی دستگاه قضایی تعیین تکلیف شوند.
دکتر پوریانی نماینده قوه قصائیه در سازمان اموال تملیکی و عضو هیات عالی نظارت هم در این جلسه با اشاره به آسیب های معظل قاچاق گفت: باید از متروکه شدن کالاهای توقیفی در انبارهی سازمان اموال تملیکی ممانعت کنیم و در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این اقلام اقدام گردد.
پوریانی ادامه داد: مرزهای استان در عین حالی که تهدیداتی مثل پدیده قاچاق دارد لکن می شود با تدبیر این تهدیدات را تبدیل به فرصت نمود.
وی افزود: گمرکات استان باید با سازمان جمع آوری اموال تملیکی تفاهم و ارتباط مستمر و موثری داشته باشند تا کارها به درستی پیش رود و از تضییع اموال توقیفی ممانعت به عمل آید.
پوریانی ادامه داد: سازمان اموال جمع آوری اموال تملیکی در هر جایی که احساس نیاز کرد باید درخصوص تعیین تکلیف اموال توقیفی متروکه از حاکم شرع دستور فروش یا تعیین تکلیف را اخد کند.
پوریانی با اشاره به ورودهای بسیار موثر دادگستری استان در برخی امور مرتبط به سازمان جمع آوری املاک تملیکی خصوصاً تحویل واگن های قطار توقیفی متروکه با ورود دادگستری استان تعیین تکلیف و تحویل سازمان مسافربری قطار ارومیه مشهد گردید وتعیین تکلیف طلاجات توقیفی چندین ساله توسط دادگستری استان تقدیر و گفت: مدیران پیگیر از ظرفیت دادگستری نهایت بهره را می برند و گره ها و مشکلات پیش آمده را با استفاده از ظرفیت دادگستری مرتفع می کنند.
گفتنی است در این جلسه کاربردی که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید مدیران استانی به بیان مطالب و مسایل و مشکلات مهم پیرامون اموال توقیفی پرداختند و اعضا با تصویب مصوباتی تصمیمات موثر و نتیجه بخشی را اتخاذ نمودند.

خبرنگار جلال معلومی