احتمال وقوع سیل در مناطق غربی کشور

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور و احتمال وقوع سیل در این مناطق خبر داد. به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از صدا و سیما، معصومه احمدی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی، امروز شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش های جنوبی و مرکزی دامنه های زاگرس، بخش […]

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور و احتمال وقوع سیل در این مناطق خبر داد.

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از صدا و سیما، معصومه احمدی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی، امروز شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش های جنوبی و مرکزی دامنه های زاگرس، بخش هایی از مرکز کشور و به تدریج جنوب و شرق و برای ساعات بعدازظهر دامنه های جنوبی البرز خواهیم بود.

وی گفت: شدت بارندگی ها برای امروز در بخش هایی از استان های کرمان ، یزد ، جنوب غرب استان اصفهان ، بخش هایی از استان کهکیلویه و بویراحمد و بخش های شمالی استان سمنان پیش بینی می شود.

احمدی با بیان اینکه برای روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی بارندگی ها در نیمه غربی کشور تقویت می شود گفت: بارش های شدید همراه با رعد و برق در استان های کردستان ، آذربایجان های غربی و شرقی ، بخش هایی از استان اردبیل ، کرمانشاه ، لرستان ، همدان و بخش های شمالی استان ایلام انتظار می رود.

وی با بیان اینکه شدت بارش ها در روز سه شنبه برای این مناطق می تواند باعث آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل شود به هموطنان هشدار داد : حتما برای فردا مراقب وقوع چنین شرایطی باشند.

احمدی افزود: با افزایش سرعت وزش باد آب های جنوبی کشور متلاطم پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه در بخش های وسیعی از کشور بارندگی پیش بینی می شود تصریح کرد: علاوه بر نیمه غربی در قسمت های شرق و جنوب غرب کشور نیز شاهد بارش خواهیم بود .

احمدی درباره هوای امروز پایتخت نیز گفت: احتمال بارش خفیف باران در ساعات بعد از ظهر برای تهران پیش بینی می شود که در دو روز آینده بر شدت آن افزوده می شود.