کارگر قطع نخاع بوکانی با انگشتان زخمی به سلیمانیه رسید

کارگر قطع نخاعی که به هدف احقاق حق خود، راهییمایی اعتراض آمیز را از بوکان آغاز کرد، در روز جهانی کارگر به شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق رسید.  به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، بعد از آنکه به علت رکود اقتصادی در ایران، ساخت و ساخت راکد شد کارگاه کوچک بلوک بری […]

کارگر قطع نخاعی که به هدف احقاق حق خود، راهییمایی اعتراض آمیز را از بوکان آغاز کرد، در روز جهانی کارگر به شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق رسید.

 به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، بعد از آنکه به علت رکود اقتصادی در ایران، ساخت و ساخت راکد شد کارگاه کوچک بلوک بری «کمال محبی» در بوکان سود دهی خود را از دستت می دهد وی در سال ۹۲ برای کار راهی اقلیم کردستان عراق می شود.
محبی بعد از عزیمت به اقلیم کردستان عراق در شهرک داقوق در کرکوک مشغول به کار می شود. یک روز به هنگام جوشکاری بر روی اسکلت سوله، پایه ستونی که محبی بر روی آن بود از جا کنده می شود و وی  از ارتفاع تقریبی ۱۳ متر به زمین سقوط می کند.
در این حادثه ضربه سنگینی بر ستون فقرات محبی وارد می شود و باعث شکسته شدن مهره پشت و له شدگی نخاع این کارگر بوکانی می شود و وی به دنبال این حادثه قطع نخاع می شود و صاحب کار عراقی از زیر بار پرداخت خسارت فرار کرد.

پزشکانی در ایران به این کارگر بوکانی می گویند می تواند سلامتی خود را با استفاده از امکانات ویژه ای که در کلینیک فیزیوتراپی هلال احمر تهران وجود دارد بدست بیارود اما محبی که توانایی مالی برای تامین هزینه های درمان خود را ندارد تصمیم می گیرد با راهیپمایی به سوی اقلیم کردستان عراق به احقاق حقوقی که بر اساس کنواسیونهای کارگری بین المللی صاحب کار موظف به پرداخت آن است، اقدام کند و امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) همزمان با روز جهانی کارگر بعد از چهار روز راهپیمایی با ویلچر به شهر سلیمانیه رسید.
محبی در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: در راستای احقاق حقم که کارفرمای عراقی از دادن آن سرباز می زند پنج شنبه هفته گذشته با ویلچر از شهرستان بوکان عازم اقلیم کردستان عراق شدم.
وی افزود: راهپیمایی من با ویلچر شش روز طول کشید و بعد از عبور از شهرهای سقز و مریوان در ایران و شهرکهای پنجوین و سیدصادق در اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه در حالی که انگشتهای دو دستم زخم شده اند به سلیمانیه رسیدم.
این کارگر بوکان افزود: در ادامه برنامه خود امروز به هدف جذب حمایتها دولت به کنسولگری ایران در اقلیم کردستان خواهم رفت و با سندیکاهای کارگری در اقلیم کردستان عراق ارتباط برقرار می کنم.

 

لینک کوتاه: https://piranshahrrudaw.ir/?p=600