حضور در دادگاه، کادوی شورا و شهردار جدید به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس پیرانشهر رووداو

صدای مردم خاموش ناپذیر است امروز و همزمان با هفتمین سالگرد تاسیس پیرانشهر رووداو، جلال معلومی ( مسوول رسانه پیرانشهر رووداو ) برای رسیدگی به پرونده شکایت شورا و شهرداری از مجموعه خبری پیرانشهر رووداو در دادگاه حاضر شد. شکایت شورا و شهرداری بابت انتقادات و پیام‌های مردمی بوده که در رسانه پیرانشهر رووداو بارگذاری […]

صدای مردم خاموش ناپذیر است

امروز و همزمان با هفتمین سالگرد تاسیس پیرانشهر رووداو، جلال معلومی ( مسوول رسانه پیرانشهر رووداو ) برای رسیدگی به پرونده شکایت شورا و شهرداری از مجموعه خبری پیرانشهر رووداو در دادگاه حاضر شد.

شکایت شورا و شهرداری بابت انتقادات و پیام‌های مردمی بوده که در رسانه پیرانشهر رووداو بارگذاری شده است.

جالب اینکه شورا و شهردار جدید در همان ابتدا با در پیش گرفتن رویه برخورد با منتقدان به میدان آمده و قصد حذف صدای مردم را دارند. اقدامی که در #کمال تعجب از سوی برخی مسوولان و ارگان‌ها مورد حمایت قرار گرفته است.

این درحالی است که بارها دولت دکتر رئیسی با شعار حمایت از خبرنگاران و صدای مردم به میدان آمده و بارها از رسانه‌ها خواسته تا نواقص و ضعف مدیران اجرایی را به آن‌ها گوش‌زد کنند و چندی پیش نیز دادستانی کل کشور از لزوم آزاد بودن رسانه‌ها در انتقاد از مسوولان سخن گفته بود. اما گویی #پیرانشهر جایی دگر است. در این شهر کلام #منتقد باید خاموش شود و هیچ صدایی از ضعف و کمبود شنیده نشود. گویی در این شهر همه چیز گل و بلبل است و مسوولان ما مدینه فاضله شهروندان را ایجاد کرده‌اند.

وجود فضای یکدستی در بین برخی مسوولان و ارگان‌ها برای خفه کردن صدای انتقاد و صدای شهروندان، نگران کننده و ناامید کننده است. مسوولان پیرانشهر باید بدانند که قوی تر از حاکمان دیگر نقاط جهان نیستند. همانگونه که در طول تاریخ صدای مردم پیروز و سربلند بوده است، این بار نیز فارغ از هر رای در دادگاه، صدای مردم و رسانه سربلند خواهد شود و عاملان و بانیان آن شرمنده به جامعه بازخواهند گشت.

اما نکته بسیار مهم تر و حساس‌تر سکوت و یا احیانا همراهی برخی ارگان‌ها با این شیوه رفتاری مسوولان در شهرستان است. چراکه با بستن فضای انتقاد و آزادی بیان در شهرستان، باید منتظر زیرزمینی شدن فضای رسانه‌ای و ایجاد کانال‌هایی با مدیریت افراد ناشناس بود که در خلال اخبار و متون خود، هر موضوعی را می‌توانند به خورد جامعه دهند. قطعا وجود رسانه‌های آزاد بزرگترین موهبت برای ایجاد آرامش و امنیت درجامعه است و هرجایی در جهان، رسانه‌ها محدود شده‌اند و فعالیت نخبگان و فعالان سیاسی و مدنی به صورت مخفیانه هدایت شده‌ است، نتیجه‌ای جز ناامنی و تشنج در جامعه نداشته است.

ما به عنوان پیرانشهر رووداو به دلیل #انجام_رسالت #بی‌طرفی و #بیان_حقایق و انتشار #صدای_مردم، بارها به #دادگاه رفته‌ایم و این اولین و آخرین بار نخواهد بود. آنچه مهم است این است که پیرانشهر رووداو هر بار قوی‌تر از قبل در راستای انجام وظایف خود اقدام نموده و این بار نیز محکم‌تر و دقیق‌تر به مسائل ورود خواهد کرد.

صدای مردم خاموش ناپذیر است…