افزایش ۱۰۰ درصدی آمار فوتی‌‌های تصادفات در محورهای پیرانشهر

  دکتر‌پیمان حسن‌پور پزشک قانونی پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: در ۷ ماهه سال جاری آمار نزاع در پیرانشهر کاهش داشته ولی متاسفانه فوتی‌های تصادف در محورهای پیرانشهر با رشدی حدودا دو برابری همراه بوده است. وی افزود: در ۷ ماهه نخست سال گذشته (۱۳۹۹) آمار ۵۳۹ مجروح در نزاع‌‌ها ثبت شد […]

 

دکتر‌پیمان حسن‌پور پزشک قانونی پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: در ۷ ماهه سال جاری آمار نزاع در پیرانشهر کاهش داشته ولی متاسفانه فوتی‌های تصادف در محورهای پیرانشهر با رشدی حدودا دو برابری همراه بوده است.

وی افزود: در ۷ ماهه نخست سال گذشته (۱۳۹۹) آمار ۵۳۹ مجروح در نزاع‌‌ها ثبت شد که از این تعداد ۱۱۳ نفر زن و ۴۲۶ مرد بودند. این آمار در سال جاری به ۳۹۳ نفر کاهش پیدا کرده که از این تعداد ۹۴ نفر زن و ۲۹۹ نفر زن بودند.

دکتر حسن‌پور با اشاره به افزایش آمار مجروحان و فوتی‌های تصادفات در محورهای پیرانشهر گفت: در سال گذشته تصادفات در محورهای پیرانشهر ۳۹۳ مجروح به جا گذاشت که این آمار در سال جاری به ۴۰۸ نفر رسیده است.

همچنین تعداد فوتی‌های تصادفات در سال گذشته ۹ نفر (یک زن و ۸ مرد) بود که این میزان در سال جاری به ۱۷ نفر (۶ زن و ۱۱ مرد) افزایش یافته است!

لازم به ذکر است این آمار تنها مربوط به افزادی است که در بیمارستان پیرانشهر فوت کردند و فوتی‌های اعزامی را شامل نمی‌شود!

گزارشگر؛ جلال معلومی