مشروح خبر سفر استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم و مدیران کل استانی به شهرستان پیرانشهر

  ۲۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال در پیرانشهر آسفالت می شود/ ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی با همکاری بین بخشی میسر شد/ سرعت بخشی به پروژه های تعریض محور پیرانشهر نقده و پیرانشهر سردشت در دستور کار قرار گرفته است/ بهره برداری از ظرفیت های گردشگری سد سیلوه به […]

 

۲۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال در پیرانشهر آسفالت می شود/ ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی با همکاری بین بخشی میسر شد/ سرعت بخشی به پروژه های تعریض محور پیرانشهر نقده و پیرانشهر سردشت در دستور کار قرار گرفته است/ بهره برداری از ظرفیت های گردشگری سد سیلوه به یک سرمایه گذار مطمئن نیاز دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم فهیم شهرستان های سردشت و پیرانشهر، در جلسه بررسی تأمین زیرساخت های عمرانی شهرستان پیرانشهر، کمال حسین پور در این جلسه بر بهبود شاخص‌های شهرستان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و مطالبات به حق مردم پیرانشهر تأکید نمود و خواستار حل مشکلات پروژه‌های در حال اجرا از جمله مهمترین آنها (بزرگراه پیرانشهر-نقده) شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد جدی برای بهبود شاخص بهره مندی از راه آسفالته روستایی تصریح کرد: شاخص بهره مندی از راه آسفالته روستایی در پیرانشهر ۶۴ درصد است که برای جبران این وضعیت امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی پروژه های زیرساختی شهرستان پیرانشهر با تاکید بر اولویت بندی پروژه های نیمه تمام با وجود کمبود منابع مالی، افزود: تحرکات فنی و اجرایی خوبی در پروژه های راهسازی پیرانشهر رخ داده است. ساماندهی ورودی پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی به همت یک کار بین بخشی آغاز شده که با تخصیص منابع مالی مورد نیاز به زودی به اتمام می رسد.

وی با اشاره به جایگاه پیرانشهر در ترانزیت بین المللی گفت: تعریض محورهای پیرانشهر به نقده و سردشت از نیازهای ضروری است که در محور نخست اقدامات عمرانی در دست اجراست و در محور سردشت نیز تعریض ۷.۵ کیلومتر در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی به قابلیت سد سیلوه برای گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: بهره مندی از ظرفیت این سد برای ورزش های آبی و پرورش ماهی و هتلینگ به سرمایه گذاری مطمئن نیاز دارد و ما برای تحویل این پروژه به سرمایه گذاری با اهلیت مالی مناسب آمادگی داریم.

شهریاری کمک به لایروبی رودخانه ها، تامین اعتبار فرهنگسرای پیرانشهر و احداث کانال هدایت آبهای سطحی در شین آباد را از از دیگر پروژه های در دست اجرا برای اتمام در زمان اندک برشمرد.

پایگاه رسمی اطلاع رسانی مهندس کمال حسین‌پور