علایم کرونا در کودکان تغییر کرده است

[quote arrow=”yes”]به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از ایسنا، رییس بیمارستان بعثت سنندج گفت: اگر چه علائم ویروس کرونا بیشتر تنفسی است، اما چندین کودک مشکوک به کرونا با علائم گوارشی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که بعد از آزمایش متوجه شده‌ایم که مبتلابه کووید ۱۹ هستند.[/quote]  برهان مراد ویسی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: […]

[quote arrow=”yes”]به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از ایسنا، رییس بیمارستان بعثت سنندج گفت: اگر چه علائم ویروس کرونا بیشتر تنفسی است، اما چندین کودک مشکوک به کرونا با علائم گوارشی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که بعد از آزمایش متوجه شده‌ایم که مبتلابه کووید ۱۹ هستند.[/quote]
 برهان مراد ویسی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۵ مورد نوزاد مشکوک به کرونا تاکنون در بیمارستان بعثت سنندج بستری ‌شده‌اند که ۴ مورد از آن‌ها مثبت قطعی بوده است.
وی افزود: همچنین ۱۳ مورد مادر باردار در این بیمارستان بستری ‌شده‌اند که تست شش نفر از آن‌ها مثبت قطعی به ویروس کرونا بود.
رییس بیمارستان بعثت سنندج با اشاره به اینکه سه کودک مبتلابه کرونا در بیمارستان بعثت سنندج جان خود را از دست‌داده‌اند، بیان کرد: این کودکان ضعف سیستم ایمنی داشتند و جزء بیمارمان خاص به‌حساب می‌آیند که یا شیمی‌درمانی شدند یا اینکه بیماری زمینه‌ای ازجمله مشکلات مغزی، تلاسمی و هموفیلی داشند که ریسک عفونت در این بیمارها بیشتر است.
مراد ویسی ذکر کرد: کم سن ترین کودک مبتلا به کرونا در استان کوردستان با ۱۶ ماه سن دارای بیماری زمینه‌ای و تحت درمان کورتون بوده است.
وی عنوان کرد: اطلاعات کشور چین، مبنی بر اینکه میزان ابتلا به ویروس کرونا در کودکان بسیار پایین است موجب شده که در این زمینه از کودکان غافل شویم اما متأسفانه کودکان دارای بیماری زمینه‌ای در برابر این ویروس بسیار حساس هستند.
رئیس بیمارستان بعثت سنندج افزود: در این راستا کودکان نیز باید در قرنطینگی به سر ببرند چراکه می‌توانند ناقل این بیماری باشند و به‌راحتی به دیگران ازجمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انتقال دهند.
مراد ویسی تصریح کرد: اگرچه  علائم ویروس کرونا بیشتر تنفسی است اما چندین کودک مشکوک به کرونا با علائم گوارشی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که بعد از آزمایش متوجه شده‌ایم که مبتلابه کووید ۱۹ هستند، لذا افراد در صورت هرگونه بیماری بعد از درمان نشدن ۴۸ تا ۷۲ ساعت باید به بیمارستان مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند چراکه ممکن است مبتلابه ویروس باشند.
وی گفت: افزایش آمار مبتلایان در چند روز اخیر به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی توسط افراد جامعه و بازگشایی بازار بوده اما مردم باید بدانند که کرونا مهار نشده و دیگران می‌توانند ویروس را به آن ها انتقال دهند.
رئیس بیمارستان بعثت سنندج با اشاره به اینکه بیماران سرطانی بیشتر در معرض ویروس کرونا هستند، ذکر کرد: این بیماران به دلیل بیماری‌شان مجبور هستند در این شرایط هم به بیمارستان‌ها جهت شیمی‌درمانی بروند لذا باید بیش از گذشته خانواده‌هایشان اصول بهداشتی را رعایت کنند چراکه این افراد به دلیل ضعیف بودن سیستم بدنی‌شان با برخورد با فرد ناقل، بیماری را به خود جذب می‌کنند.
مراد ویسی عنوان کرد: افراد سالمند، بیماران دارای ضعف سیستمی، بیماران زمینه‌ای دیابت و سرطان از جمله افرادی بودند که به علت ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین افراد سالمندی که دارای بیماری آسم هستند در برابر این ویروس نسبت به سایر افراد جامعه مستعدتر هستند و زمانی که دچار این بیماری شوند قطعاً شدت علائم بالینی شدیدتری دارند و این خود موجب میزان مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد.
رئیس بیمارستان بعثت سنندج در پایان یادآور شد: برای مراقبت از بیماران و کادر درمان بیمارستان بعثت هفتگی چهار هزار ماسک عادی، ۷۰۰ تا ۸۰۰ ماسک فیلتر دار و ۲۰۰ لیتر مایع ضدعفونی توزیع می‌شود که میزان مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا کاهش یابد.