وعده های دروغین شهرداران دلیل مشکل ۲۰ ساله پسماند در میاندوآب/این شهر سایت دفن زباله ندارد

به نقل از فرمانداری میاندوآب؛ مهدی قهرمانی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به مشکل جمع‌آوری پسماندها در این شهرستان به علت نبود مکان مشخص برای دفن آن، اظهار داشت: در قضیه پسماند در این شهر با فضایی مواجه هستیم که به هر مکانی زباله را انتقال می‌دهیم با مخالفت مردم مواجه […]

به نقل از فرمانداری میاندوآب؛ مهدی قهرمانی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به مشکل جمع‌آوری پسماندها در این شهرستان به علت نبود مکان مشخص برای دفن آن، اظهار داشت: در قضیه پسماند در این شهر با فضایی مواجه هستیم که به هر مکانی زباله را انتقال می‌دهیم با مخالفت مردم مواجه می‌شویم و در برخی جاها به علت ضعف قانونی نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم.

او با بیان اینکه مشکل پسماند حداقل از ۲۰ سال پیش در میاندوآب وجود داشته، ادامه داد: در طول این مدت شهرداران زیادی در راس کار قرار گرفتند ولی وعده‌های دروغ آنان به مردم طی این مدت باعث شده تا اعتماد مردم سلب شود و وقتی مکانی را حتی با اجرای زیرساخت‌های لازم جهت دفن پسماند نیز تعیین می‌کنیم، مردم به ما اطمینان نمی‌کنند که البته حق با مردم است.

او تاکید کرد: امروز مردم حق دارند که به ما اعتماد نکنند، قرار نیست که با برخورد قهریه زباله به مکانی انتقال داده شود. اما باید بدانیم که با توجه به انباشت زباله در سطح شهر و با گرم شدن هوا امکان وقوع بیماری‌هایی مثل وبا هم متصور است.

فرماندار میاندوآب اضافه کرد: در زمانی که زباله‌های شهرداری به محل قبلی در کوه قطور انتقال می‌یافت بنده به مدت ۱۰ سال در بخش باروق دارای مسوولیت بودم و طی این مدت چند بار با شهرداری میاندوآب مکاتبه شد که نسبت به ساماندهی آن مکان اقدام شود ولی هیچ اقدامی انجام نگرفت.

قهرمانی با بیان اینکه اظهارنظرهای خلاف واقع مشکلی را حل نمی‌کند و قبل از هر اقدامی همه باید به تعهد خود عمل کنند، افزود: دیگر دفن سنتی زباله در محیط اقدامی درست نیست زیرا با آلوده کردن محیط زیست، سلامت عمومی مردم نیز به مخاطره می‌افتد.

او با بیان اینکه در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود، تاکید کرد: باید با استفاده از تکنولوژی روز نسبت به دفع اصولی زباله اقدام کرد که متاسفانه مدعیان کنونی در طی ۱۵ سال گذشته در حالی که می‌توانستند از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه‌ بازیافت و کمپوست استفاده کنند، این اقدام را انجام نداده‌اند.

او با بیان اینکه برخی از روی غرض‌ورزی واقعیت‌ها را کتمان می‌کنند، افزود:  مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری طی نامه ای در اسفند ماه سال ۹۸ کلیه وظایف شهرداری در زمینه پسماند را به شهردار ابلاغ کرده است و شهردار مسئول وضعیت فعلی است و آقایی که فرافکنی می کند اگر سواد خواندن و نوشتن دارید حتما این نامه را مطالعه و بعدا اظهار نظر کنید

فرماندار میاندوآب با انتقاد از عملکرد شهرداری اضافه کرد: شهرداری در سال‌های گذشته در تامین زیرساخت‌های لازم از جمله پوشش زباله و فنس‌کشی در سایت زباله این شهر و یافتن یک سایت جدید ضعیف عمل کرده است.

نیروهای مازاد در شهرداری عامل مشکلات مالی/ عدم تمکین شورا در قبال تهیه لیست نیروهای خدماتی

قهرمانی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در گذشته ۳۰۰ نیروی مازاد را وارد بدنه شهرداری کرده که اکنون شهرداری را با مشکلات مالی مواجه کرده است، افزود: از ۱۰ ماه‌ پیش لیست نیروهایی که قبل از سال ۱۳۹۶ در شهرداری در قالب نیروی خدماتی به کار گرفته شده‌اند را جهت تعیین تکلیف از شهرداری و شورای اسلامی شهر خواسته‌ایم اما تاکنون لیستی ارایه نشده است.

او اظهار کرد: علت این کار آن است که هر عضو شورا می‌خواهد در کنار لیست نیروهای مدنظر، تا پنج نفر را وارد شهرداری کند ولی از قبل نیز اعلام کرده‌ام تا زمانی که در این شهرستان مسوولیت دارم به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهم داد.

قهرمانی با تاکید بر اینکه نابسامانی حد و اندازه‌ دارد، بیان کرد: بر اساس اطلاع دقیقی که داریم، فردی را می‌شناسیم که در جنوب کشور کار می‌کند ولی همزمان از شهرداری میاندوآب حقوق و بیمه برای او پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه طبق قانون شمار نیروهای انسانی شهرداری میاندوآب باید ۲۸۰ نفر باشد، اظهار داشت: هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در شهرداری میاندوآب نیرو وجود دارد که به تبع آن شهرداری با مشکل بدهی یا عدم اجرای کارهای زیربنایی به دلیل پرداخت حقوق این افراد مواجه شده است.

فرماندار میاندوآب افزود: اکنون علاوه بر ۵۰ نفر نیرویی که قبل از سال ۱۳۹۶ در شهرداری مشغول به کار شده اند، می‌خواهند ۴۰ نفر نیروی جدید نیز وارد مجموعه شهرداری کنند.