وزارت بهداشت فوت ۲ نفر مبتلا به آنفولانزا در آذربایجان غربی را تایید کرد

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]حسین عرفانیان رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته گذشته ۷ نفر به تعداد موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا اضافه شد که ۲ نفر از متوفیان از آذربایجان غربی بودند.[/quote] حسین عرفانیان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته هفت نفر به تعداد […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]حسین عرفانیان رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته گذشته ۷ نفر به تعداد موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا اضافه شد که ۲ نفر از متوفیان از آذربایجان غربی بودند.[/quote]

حسین عرفانیان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته هفت نفر به تعداد موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا اضافه شد و به این ترتیب تعداد کل تلفات این بیماری در کشور از اول مهر ماه تا کنون به ۱۰۶ نفر رسید.

او ادامه داد: دو نفر از موارد فوتی در استان تهران و دو نفر در آذربایجان غربی بودند و هر یک از استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان و مازندران یک نفر مرگ ناشی از ابتلا به آنفلوانزا داشتند.

تا کنون ۸۲ نفر به آنفلوانزا مبتلا شده اند و تحت درمان قرار دارند

عرفانیان بیان کرد: هفته گذشته در مجموع تعداد سه هزار و ۳۵۴ نفر مبتلا به بیماری‌های تنفسی در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۸۲ نفر به آنفلوانزا مبتلا بودند و از این افراد ۷ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: همه موارد فوت ناشی از آنفلوانزا افرادی بودند که بیماری زمینه‌ای داشتند و اگر هم در بین آنان فردی بیماری زمینه‌ای نداشته، علت مرگ تاخیر در مراجعه به پزشک، خوددرمانی و استفاده از داروی کورتن بوده است.

موج اپیدمی آنفلوانزا در حال فروکش است

او با بیان اینکه موج اپیدمی آنفلوانزا در حال فروکش است  تصریح کرد: از این پس تعداد موارد این بیماری کمتر می‌شود. گر چه تا آخر فصل سرما مواردی از این بیماری را در کشور خواهیم داشت، اما اپیدمی و همه گیری که در سه ماه گذشته داشتیم مراحل پایانی را سپری می‌کند.

عرفانیان ادامه داد: گر چه فوت ۱۰۶ نفر به علت آنفلوانزا تأسف برانگیز است، اما اگر اقدامات کنترلی وزارت بهداشت نبود، تعداد موارد ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری می‌توانست به مراتب بیشتر باشد و حداقل سه برابر آمار کنونی می‌شد.

او با اشاره به فرمول‌های جهانی اپیدمی آنفلوانزا  اظهار کرد: بر اساس این فرمول حدود ۱۵ درصد جامعه با این بیماری درگیر می‌شوند، دو درصد این افراد در بیمارستان بستری می‌شود. از این تعداد بستری شده ۱۰ درصد در ICU بستری می‌شوند و حدود ۳۰ درصد افراد بستری در ICU فوت می‌کنند.

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به این ترتیب باید انتظار مرگ ۳۱۲ نفر در هر هفته را می‌داشتیم که خوشبختانه آمار مبتلایان و مرگ ناشی از این بیماری در کشور در این دوره از اپیدمی به مراتب کمتر بود.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همانند هفته های آغازین شیوع بیماری آنفولانزا، همان رویه سکوت را اختیار کرده و در خصوص مرگ دو بیمار آنفولانزا در استان تا کنون اطلاع رسانی نکرده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، تا پیش از این ۳ نفر بر اثر این بیماری جان باخته بودند.