کانال های کراش؛ ازدواج یا سوق جوانان به سوی منکرات دینی! / نوشته ای از اسماعیل خضری

باب میل جنگ نرم بیگانگان و شبکەهای ماهوارەای همچون جم تی وی و کانال های تشویشگر این روزها کانال هایی تلگرامی در پیرانشهر و حومه با نام کراش بازار جنگ نرم را سوزناکتر کردە است. در اصطلاح سطحی گفتە میشود این کانالهای تلگرامی و اینستاگرامی پل ارتباطی جهت آشناسازی جوانان و مختلط کردن آنهاست اما […]

باب میل جنگ نرم بیگانگان و شبکەهای ماهوارەای همچون جم تی وی و کانال های تشویشگر این روزها کانال هایی تلگرامی در پیرانشهر و حومه با نام کراش بازار جنگ نرم را سوزناکتر کردە است.

در اصطلاح سطحی گفتە میشود این کانالهای تلگرامی و اینستاگرامی پل ارتباطی جهت آشناسازی جوانان و مختلط کردن آنهاست اما اگر عمیقاً بە آن مینگریم متوجە میشویم کە دقیقا با هدف قراردادن اذهان جوانان بە صورت جدی بر انحرافات مذهبی دلالت میکند.

این موضوع دانشگاە ها را نیز هدف قرار دادە است تا حدودی کە افراد خاطی(که اکثریت مذکر هستند) با ایجاد کانال هایی اینچنانی فکر بدبین کردن عموم نسبت بە دانشگاه ها و یا شاید طعمه قراردادن دختران جوان را هم در سر می پرورانند.

کانال‌های «کراش‌یابی» با هدف پیشنهاد دوستی غیرمستقیم به جنس مخالف این روزها در اجتماع و نیز دانشگاه‌ها دانشجویان را درگیر خود کرده و این نگرانی وجود دارد که آسیب‌های جدی‌ای را به دانشجویان و جامعه وارد کند.

راه‌اندازی کانال‌های هنجارشکنانه تلگرامی در دانشگاه‌ها راه افتادن کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی با عناوین و اهداف مختلف در دانشگاه‌ها، یکی از مسائلی است که این روزها به شدت رواج پیدا کرده‌ است، کانال‌ها و گروه‌هایی که در برخی از آنها محتواهای ناسالم و فعالیت‌های غیراخلاقی و هنجارشکنانه دیده می‌شود. گروه‌هایی که در فضای مجازی و مخصوصا در تلگرام با حضور دانشجویان ایجاد می‌شود، اهداف مختلفی دارند ولی آنچه مدنظر ما است و باید به آن پرداخته شود ایجاد گروه‌ها و کانال‌هایی است که مسائل فرهنگی و اخلاقی جوانان را نشانە گرفتە است.

لزوم ورود جدی به مسئله کانال‌های تلگرامی کراش در جامعه و نیز دانشگاە ها از اهمیت والایی برخوردار است.
وجود چنین کانال‌هایی در برخی از دانشگاه‌های دیگر هم گزارش شده است و برخی از دانشجویان با این امید که همسر مورد علاقه خود را پیدا کنند وارد چنین کانال‌هایی می‌شوند ولی در ادامه در دام مسائل غیراخلاقی گرفتار می شوند، وجود چنین مسائلی می‌طلبد تا مسئولان فرهنگی و در صورت نیاز مسئولان قضایی برای مبارزه با چنین ناهنجاری‌هایی به صورت جدی وارد عمل شوند.

نوشته ای از اسماعیل خضری