روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در آذربایجان غربی تولید می شود

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در استان تولید می شود[/quote]   پیمان آرامون در چهارمین نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، افزود: روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در استان تولید می شود که از این میزان […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در استان تولید می شود[/quote]

 

پیمان آرامون در چهارمین نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، افزود: روزانه ۲۰۰۰ تن زباله در استان تولید می شود که از این میزان ۱۵۰۰ تن در حوزه شهری و مابقی در روستاها تولید می شود.

آرامون با اشاره به اینکه آذربایجان غربی، ۳میلیون و ۶۰۰ هزار جمعیت دارد که بیش از ۶۵ درصد آن را روستائیان تشکیل می دهند، تصریح کرد: چالش اساسی در خصوص توسعه پایدار بحث پسماند است که در سالهای جاری مورد توجه شهرداری ها قرار گرفته است.

وی مدیریت یکپارچه شهری را جز اولویت های شهری اعلام و اظهار کرد: براساس چشم انداز ۱۴۰۴، خط مشی‌های خنثی سازی پسماندهای بیمارستانی، مکانیزه سازی مراکز دفن زباله ها و تفکیک زباله های تر و خشک از مبدا برای مدیریت پسماند کشور تدوین شده است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش انتشار گازهای گلخانه ای توسط برخی پسماندها خاطرنشان کرد: باید برای مدیریت پسماند در کشور و استان با افزایش مشوق های سرمایه گذاری و دادن اطمینان خاطر به بازگشت سرمایه، بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در امر مدیریت پسماند ترغیب کرد.

آرامون تخریب آبهای زیر زمینی،افزایش آلایندگی‌های زیست محیطی و شیوع بیماریها را از مشکلات دفع سنتی پسماند اعلام و ادامه داد: برای مقابله با این مشکلات و استفاده از فناوریهای نوین برای مدیریت درست پسماند نیاز است سرمایه گذاران به این بخش ورود پیدا کنند.

وی بابیان اینکه متوسط تولید زباله برای هر شهروند در استان روزانه ۶۵۰ گرم است، یادآور شد: به دلیل عدم فرهنگسازی، تفکیک زباله کمتری در مبدا  در استان صورت می گیرد.