رئیس بانک مرکزی ایران: مجبورمان کردند ۴۰ سال از خودروسازی فشل حمایت کنیم

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]رئیس کل بانک مرکزی ایران، صنعت خودروسازی را غیرقابل اصلاح دانست و اعلام کرد که چهل سال او را مجبور به حمایت از این «صنعت فشل» می‌کنند[/quote]   به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از تابناک، عبدالناصر همتی، یکشنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹، در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به مشکلات […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]رئیس کل بانک مرکزی ایران، صنعت خودروسازی را غیرقابل اصلاح دانست و اعلام کرد که چهل سال او را مجبور به حمایت از این «صنعت فشل» می‌کنند[/quote]

 

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از تابناک، عبدالناصر همتی، یکشنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹، در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به مشکلات خودروسازان و قطعه سازان، از «هدر رفتن نقدینگی» که در اختیار قطعه سازان قرار گرفته بود خبر داد.

او در ادامه گفت: «چهل سال است که ما را مجبور می کنند از خودروسازی فشل حمایت کنیم؛ اما این صنعت درست نمیشود. هر زمان هم که به آنها انتقاد می‌شود، می‌گویند ما کارگران بسیاری داریم و تعطیلی ما برای دولت هزینه‌زاست، در حالی که صنعت ما فقط خودروسازی نیست».

همتی از موافقت با اختصاص «چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو نقدینگی ارزی برای قطعه سازان در سال گذشته» خبر داد که صنعت‌گران حاضر به بازپرداخت آن نشدند.