درآمد ۱ میلیارد دلاری اقلیم کردستان از صنعت گردشگری طی ۶ ماه

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]نادر روستی سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان، اعلام کرد که درآمد اقلیم از این حوزه طی شش ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱ میلیارد دلار رسیده است[/quote]   نادر روستی سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان طی گفتگو با سایت خبری هاولاتی اعلام کرد که طی شش ماهه اول سال جاری […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]نادر روستی سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان، اعلام کرد که درآمد اقلیم از این حوزه طی شش ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱ میلیارد دلار رسیده است[/quote]

 

نادر روستی سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان طی گفتگو با سایت خبری هاولاتی اعلام کرد که طی شش ماهه اول سال جاری میلادی تعداد یک میلیون و ۷۵۰ هزار گردشگر وارد اقلیم کردستان شده و  و از شهرها و مناطق تفریحی بازدید کرده اند.

وی افزود که درآمد حاصل از ورود این تعداد گردشگر بالغ بر یک میلیارد دلار بوده و بخشی از این درآمد از طریق مالیات و تعرفه ها به خزانه دولت اقلیم واریز شده است.

همچنین گفت که بخش عمده این درآمدها از سوی صاحبین هتل و مناطق ویژه گردشگری کسب شده است و دولت اقلیم برنامه هایی را برای توسعه این بخش تدوین کرده است.

انتظار می رود میزان جذب گردشگر به ۷ میلیون نفر در اقلیم کردستان افزایش یابد

روستی اعلام کرد که دولت بر اساس برنامه خود قصد دارد که تا سال ۲۰۲۵ با ایجاد مکان ها خدمات گردشگری و تفریحی میزان جذب گردشگر را به ۷ میلیون در سال برساند و این مهم مستلزم حمایت و همکاری وزارت خانه های مختلف در دولت اقلیم است.

وی خاطر نشان ساخت که اقلیم هنوز دارای قوانین مشخص و مصوب برای حوزه گردشگری نیست و  در این راستا سازمان گردشگری لایحه ای را برای تصویب به دولت و پارلمان ارائه داده و این لایحه می تواند ۸۰ درصد مشکلات حوزه گردشگری اقلیم را رفع کند.