بخشداران پیرانشهر به عنوان ۱۰ بخشدار برتر استان انتخاب شدند

[quote bgcolor=”#eaeaea” arrow=”yes”]عارف خدرلو مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری آذربایجان غربی شامگاه یکشنبه ۱۴ مهرماه در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: امروز به مناسبت روز روستاها همایشی در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد که طی آن از دهیاران و بخشداران برتر استان تقدیر شد[/quote]   خدرلو با اشاره به جمعیت روستاهای استان […]

[quote bgcolor=”#eaeaea” arrow=”yes”]عارف خدرلو مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری آذربایجان غربی شامگاه یکشنبه ۱۴ مهرماه در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: امروز به مناسبت روز روستاها همایشی در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد که طی آن از دهیاران و بخشداران برتر استان تقدیر شد[/quote]

 

خدرلو با اشاره به جمعیت روستاهای استان گفت: در آذربایجان غربی از ۳ میلیون و ۲۶۵ نفر جمعیت ۳۳٫۶۵ درصد یعنی یک میلیون و ۹۸ هزار نفر جمعیت روستایی هستند که این رقم نسبت به آمار سال ۸۵ کاهش ۳٫۶ درصد را نشان می دهد.

او در ادامه با اشاره به برخی شاخصه‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب بخشداران برتر استان گفت: هر دو بخشدار شهرستان پیرانشهر جزو ۱۰ بخشدار برتر استان انتخاب شدند که آقای حسین بالقچی بخشدار مرکزی در بین ۷ بخشدار برتر حضور داشتند و از وی به همراه دیگر بخشداران برتر استان تقدیر به عمل آمد.

خدرلو اضافه کرد: تصمیم داریم از امسال هر ۶ماه یکبار عملکرد دهیاران و بخشداران استان را براساس شاخص‌های مشخص شده بررسی و بخشداران و دهیاران برتر را هر۶ماه یکبار معرفی کنیم.

خدرلو در پاسخ به سوال خبرنگار پیرانشهر رووداو و عقب ماندگی روستاهای این شهرستان در بخش آسفالت‌ جاده‌ها گفت: اعتبارات هر شهرستان براساس شاخصه‌های توسعه توزیع می‌گردد و این کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است که تصمیم می‌گیرد که این اعتبارات در کدام بخش هزینه شوند. در واقع ممکن است یک شهرستان تصمیم بگیرد بودجه خود را در بخش توسعه آب شرب یا گاز رسانی و شهرستان دیگر در بخش آسفالت جاده‌ها و معابر روستایی هزینه کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پیرانشهر رووداو در خصوص جایگاه پیرانشهر از نظر آسفالت جاده‌ها و معابر گفت: متاسفانه جاده‌های روستایی پیرانشهر از لحاظ بهسازی و آسفالت در جایگاه مناسبی قرار ندارند و از میانگین کشوری پایین‌تر است و انتظار می‌رود اداره راه برای بهبود این شاخصه اقدام کند.

خدرلو با اشاره به اجرای طرح‌های گازرسانی در روستاهای شهرستان پیرانشهر گفت: در استان ۱۱۰۷ روستا گازرسانی شده و ۳۲۰ روستای دیگر نیز در حال اجرای پروژه‌های گازرسانی هستند که تعدادی از روستاهای پیرانشهر نیز در بین این طرح‌ها قرار دارند.

وی یکی از دلایل پایین بودن شاخصه گازرسانی در روستاهای استان هزینه بالای آن نسبت به دیگر نقاط کشور خواند و گفت: هزینه در نظر گرفته شده برای گازرسانی به هرخانوار روستایی در کشور ۶ میلیون تومان است که این هزینه در استان ما به دلیل شرایط خاص آن، ۳۰‌میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری آذربایجان غربی در پاسخ به این سوال خبرنگار پیرانشهر رووداو که چرا روستاهای پیرانشهر در بخش سرانه فضای آموزشی در وضعیت نامناسبی قرار دارند گفت: در سال جاری با دستور استاندار یکی از بخش‌هایی که بیشترین بودجه را در استان به خود اختصاص داده است، بخش نوسازی و ساخت مدارس است. در همین راستا با تاکید استاندار باید مدارس کانکسی روستاهای استان جمع‌آوری شود و به جای آن مدرسه ایجاد گردد. البته از خیرین نیز انتظار می‌رود بیشتر در سطح شهرستان پیرانشهر اقدام به مدرسه سازی کنند چراکه اکنون حدود ۴۷درصد مدارس توسط خیرین ساخته می‌شوند.