اولویت دادستانی پیرانشهر، معضلات اجتماعی و حقوق عامه است

[quote bgcolor=”#efefef” arrow=”yes”]به گزارش پیرانشهر رووداو صبح امروز با حضور مسوولان رسانه‌های شهرستان پیرانشهر نشستی مطبوعاتی با سعید خدایی دادستان پیرانشهر برگزار شد.[/quote] در این نشست در ابتدا خبرنگاران سوالات و مطالبات عمومی را مطرح کردند و در ادامه دادستان پیرانشهر ضمن پاسخگویی به این مطالبات، توضیحاتی در خصوص فعالیت دادستانی پیرانشهر ارائه کردند. خدایی […]

[quote bgcolor=”#efefef” arrow=”yes”]به گزارش پیرانشهر رووداو صبح امروز با حضور مسوولان رسانه‌های شهرستان پیرانشهر نشستی مطبوعاتی با سعید خدایی دادستان پیرانشهر برگزار شد.[/quote]

در این نشست در ابتدا خبرنگاران سوالات و مطالبات عمومی را مطرح کردند و در ادامه دادستان پیرانشهر ضمن پاسخگویی به این مطالبات، توضیحاتی در خصوص فعالیت دادستانی پیرانشهر ارائه کردند.

خدایی با اشاره به مسوولیت خطیر رسانه‌ها در کار اطلاع رسانی در جامعه، بیان داشتند خبرنگاران بعنوان رابط بین مردم و مسئولین می بایست با احساس مسئولیت اجتماعی و با درک صحیح از موقعیت زمانی و مکانی و بدور از هرگونه جهت گیری و صرفا در جهت حل مشکلات مردم به بیان و انعکاس حقایق پرداخته و در راستای فرهنگ سازی و اعتلا و پیشرفت همه جانبه شهرستان پیرانشهر و تحقق اهداف عالیه نظام که رفع مشکلات مردم از مهمترین آنهاست قدم بردارند .
وی در ادامه به نقش مسئولیت اجتماعی و خواست عمومی مردم در رفع مشکلات شهرستان پرداخته و اظهار داشتند که دادستانی پیرانشهر نسبت به برخی مشکلات عمومی ورود کرده که رفع آنها نیازمند حمایت و خواست عموم مردم و همکاری با دستگاههای مربوطه می باشد . بعنوان نمونه، اخیرا برای رفاه حال عموم مردم تصمیم گرفته شد که بنگاه‌داران خودرو به مجتمع خودرویی منتقل شوند و با همکاری و هماهنگی با ادارات و مراجع مربوطه برای آن‌ها در ابتدا تسهیلاتی از جمله تخفیف در صدور پروانه کسب، معافیت از پرداخت حق عضویت سالانه برای سال نخست و ۶ ماه اجاره رایگان مغازه‌ها در نظر گرفته شده است تا مشوقی برای حضور بنگاه‌داران در این مجتمع باشد.
وی ادامه داد: گرچه برخی زیرساخت‌های این مجتمع ایراداتی داشت ولی با پیگیری‌های انجام شده تاکنون مشکل آب، برق و تلفن حل شده است و به زودی علم‌گذاری برای گازرسانی به این مجتمع به اتمام‌ می‌رسد و اکنون این مجتمع آماده پذیرایی از بنگاه‌داران است.

خدایی افزود: برای انتقال این صنف مقاومت‌هایی انجام شد ولی برای دادستانی پیرانشهر منافع عامه در اولویت قرار دارد و با توجه به درخواست‌های مکرر همشهریان، به زودی این بنگاه‌هایی خودرویی به این مکان منتقل می‌شوند.

همچنین بازار میوه تره‌بار نیز در حال راه‌اندازی است و با احداث این بازار نیز انتظار داریم میوه‌فروشان سیاری که موجب بروز ترافیک در میادین سطح شهر شده‌اند، در این مکان تجمیع شوند.

و این امر زمانی نتیجه بخش خواهد بود که مردم نیز با تغییر نگرش خود و فرهنگ سازی لازم و در راستای حمایت از اصناف بومی شهرستان به مراکز اختصاص یافته مراجعه نموده و بعبارتی با بها دادن به اقدامات مسئولین به این بی سر و سامانی خاتمه دهند و در کنار این امر نیز مسئولین مربوطه با نظارت دقیق و لازم نسبت به قیمت و کیفیت اجناس بتوانند رضایت بیشتر مردم را جلب کنند .

دادستان پیرانشهر با اشاره به رویه و رویکرد جدید دستگاه قضا در خصوص برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی گفت: این رویه و رویکرد در پیرانشهر نیز جاری است و اقداماتی انجام شده و پرونده‌هایی در حال جریان است که با تکمیل تحقیقات ، آن‌ها را اعلام خواهیم کرد .

دکتر خدایی با اشاره به شروع فعالیت انتخاباتی برخی کاندیداها گفت: هدف ما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و از هر فعالیتی که موجب مشارکت مردم در این عرصه باشد حمایت می‌کنیم ولی اجازه نخواهیم داد برخی اشخاص این فضا را متشنج کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی پیرانشهر در جریان انتخابات کاملا بی‌طرف خواهد بود و در جهت ایجاد فضایی امن و آرام همچون دوره های گذشته برای انتخاب مردم حرکت خواهد کرد. و اخیرا نیز با صدور و ابلاغ بخشنامه صادره از سوی رئیس محترم قوه قضائیه شعبات ویژه هم در دادسرا و هم در دادگاه بمنظور رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل یافته و تمامی فعالیتها و اقدامات مورد رصد قرار میگیرد . همچنین این دستگاه و دادستانی پیرانشهر نگاه ویژه به هیچ کاندیدایی نداشته و تمامی کاندیداهایی که در زمان مقرر و از سوی مراجع قانونی مربوطه تایید صلاحیت شوند . بمنظور داشتن رقابتی سالم و قانونمند و نهایتا برگزاری انتخاباتی پرشکوه و حداکثری مورد حمایت دستگاه قضایی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به برنامه اجرا شده در ماه رمضان و حضور دادستان به همراه قضات دادگستری و مسوولان شهر در مساجد شهرستان گفت:

حضور برخی اشخاص و مسوولان در آن زمان در مساجد شائبه‌هایی از ایجاد ارتباط خاص دادستانی با این افراد را ایجاد کرده بود که این موضوع باید مشخص شود که حضور هیچ شخصیتی به همراه ما در مساجد با دعوت ما صورت نگرفته، بلکه با خواست و اراده آنها برای حضور در بین مردم بوده و هر فردی نیز می‌توانست در این فضا به همراه مسوولان دیگر در مساجد و در میان مردم حاضر شود و اتفاقا این حضور در مساجد به این دلیل صورت گرفت که برای ارتباط با عموم مردم دیگر نیازی به دعوتنامه، دربان و محافظ و … نباشد و این فضا و امکان برای همه فراهم بود که در این مراسم حضور پیدا کنند ، لذا دید داستانی پیرانشهر در برابر تمامی شخصیت‌های شهرستان به یک گونه است و هیچ فردی در نزد من به عنوان دادستان جایگاه خاص‌تر و ویژه‌تری ندارد .