منبع گندم‌های آلوده در بوکان اعلام شد

[quote bgcolor=”#e0e0e0″ arrow=”yes”]لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان: منبع گندم‌های آلوده کشف شده در کارخانه آرد این شهرستان مشخص شد[/quote]   لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان گفت: با بررسی‌های انجام شده و اعلام شرکت غله و خدمات بازرگانی مشخص شد منبع آلودگی این گندم‌ها مربوط به محموله‌ای است که از یکی از سیلوهای بخش خصوصی شهرستان […]

[quote bgcolor=”#e0e0e0″ arrow=”yes”]لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان: منبع گندم‌های آلوده کشف شده در کارخانه آرد این شهرستان مشخص شد[/quote]

 

لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان گفت: با بررسی‌های انجام شده و اعلام شرکت غله و خدمات بازرگانی مشخص شد منبع آلودگی این گندم‌ها مربوط به محموله‌ای است که از یکی از سیلوهای بخش خصوصی شهرستان شاهین‌دژ  به کارخانه آرد این شهرستان حمل شده است.

وی اظهار داشت: این محموله پس از ورود به کارخانه آرد توسط کارشناس فنی این کارخانه مورد آزمایش قرار گرفته و پس از آنکه نسبت به آلودگی آن به آفت زنده اطمینان حاصل شد، از چرخه تولید خارج و توسط مرکز بهداشت و درمان این شهرستان توقیف شد.

 

این محموله ۲۲ تنی گندم های آلوده دوباره به مبدا باید برگردانده شود

خسروپور افزود: طبق نظر کارشناسان شرکت غله و خدمات بازرگانی برای از بین بردن آفت‌های زنده داخل گندم باید از یک نوع قرص استفاده می‌شد تا طی پروسه زمانی دوباره این غله به چرخه تولید باز می‌گشت که متاسفانه این کار در مبدا ارسال این محموله انجام نشده بود.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی خبرهای کذبی در این مورد منتشر شده است که موجب نگرانی مردم شده است، تاکید کرد: این محموله‌ آلوده به چرخه غذایی وارد نشده و مردم این شهرستان هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

اخیرا خبرهایی در زمینه آلودگی گندم‌های تحویلی به کارخانه آرد این شهرستان طی روزهای گذشته توسط رسانه‌ها منتشر و موجب بروز نگرانی‌هایی در میان شهروندان بوکانی شد.