پلیس فتا بدنبال جوان حیوان آزار ماکویی است

به گزارش پیرانشهر رووداو در طی روزهای گذشته یک جوان ماکویی پس از کشتن یک روباه و بریدن دم وی، تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرد که باعث ناراحتی دوستداران محیط زیست شد. تقی زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: اخیرا تصاویری از یک مورد حیوان آزاری و کشتن روباه در صفحه مجازی […]

به گزارش پیرانشهر رووداو در طی روزهای گذشته یک جوان ماکویی پس از کشتن یک روباه و بریدن دم وی، تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرد که باعث ناراحتی دوستداران محیط زیست شد.

تقی زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: اخیرا تصاویری از یک مورد حیوان آزاری و کشتن روباه در صفحه مجازی یک نفر از اهالی ماکو در فضای مجازی منتشر و موجب تشویش خاطر اذهان عمومی شده است.

او ادامه داد: متاسفانه این اولین مورد از حیوان آزاری در سطح شهرستان ماکو بوده و تاکنون مردم حیوان دوست و طبیعت دوست ماکو با چنین موردی روبرو نشده اند.

تقی زاده تاکید کرد: اقدام این فرد ماکویی از طریق پلیس فتا در حال پیگیری است  تا با مشخص شدن هویت آن اداره محیط زیست علیه این فرد طرح شکایت کند.

او گفت: در سطح شهرستان ماکو ۲ سازمان مردم نهاد محیط زیستی وجود دارد و تقاضا برای افزایش این سمن ها نیز شکل گرفته که در دست بررسی است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ماکو اظهار کرد: اداره محیط زیست ماکو نیز در تلاش است تا از طریق کارگاه‌های آموزشی و همچنین قابلیت فضای مجازی نسبت به آگاه سازی مردم برای حفظ محیط زیست اقدام کند.

به گزارش پیرانشهر رووداو، چندی پیش یک نوجوان ماکویی تصاویری از کشتن یک قلاده روباه و بریدن دم وی را در اینستاگرام خود منتشر کرده بود.