پلمب ۳ باب خانه‌مسافر غیرمجاز در مهاباد

غلامرضا عبده سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: برخی افراد سودجو، بدون اخذ مجوز و نظارت‌های لازم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارگان‌های مربوطه اقدام به پذیرش مسافران در این اماکن می‌کردند که از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده‌است. وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای شناسایی واحدهای متخلف […]

غلامرضا عبده سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: برخی افراد سودجو، بدون اخذ مجوز و نظارت‌های لازم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارگان‌های مربوطه اقدام به پذیرش مسافران در این اماکن می‌کردند که از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده‌است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای شناسایی واحدهای متخلف دیگر در این زمینه ادامه دارد، افزود: در طول چند ماه اخیر با همکاری نیروی انتظامی ۱۴ خانه‌مسافر غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و پلمب شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت خانه‌مسافرها در این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده‌، جلوگیری از فعالیت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از مسافران و گردشگران این شهرستان خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

عبده گفت: در این شهرستان پنج هتل، سه مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و سه اقامتگاه بوم‌گردی در مجموع با ۴۱۷ تخت فعال وجود دارد.