تمام دام های آذربایجان غربی مایه کوبی می شوند/عدم پلاک به منزله قاچاق است

سید فضل اله قریشی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی و معضل قاچاق به خصوص در بخش دام روبه رو است لذا در قالب این طرح دام‌های سنگین و سبک استان با دریافت پلاک ۱۵ رقمی در یک […]

سید فضل اله قریشی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی و معضل قاچاق به خصوص در بخش دام روبه رو است لذا در قالب این طرح دام‌های سنگین و سبک استان با دریافت پلاک ۱۵ رقمی در یک سامانه جامع، هویت دار می‌شوند.

قریشی افزود: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در استان  آغاز شده است و مهلت پلاک کوبی برای دامهای سنگین ۶ ماه و برای دامهای سبک ۱۲ ماه از زمان ابلاغ مصوبه مربوط است .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: در پایان این طرح هر دامی که پلاک ۱۵ رقمی نداشته  و در سامانه ثبت نشده باشد به عنوان  دام قاچاق ضبط می شود .

وی ادامه داد: در قالب این طرح تمامی دام‌های سبک و سنگین و نیز دام‌های عشایر که کوچ رو هستند پلاک زنی می‌شوند تا علاوه بر کنترل قاچاق دام به آمار و اطلاعات کاملی،  در خصوص تولیدات محصولات دامی استان دست خواهیم یافت.

قریشی گفت: به منظور ترویج استفاده از گاوهای دومنظوره سیمنتال در بین دامداران استان، در طی روزهای گذشته تعداد ۵۵۷ راس تلیسه آبستن سیمنتال به استان از کشور اتریش به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از محل  تسهیلات روستایی و عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان وارد شد که از دیروز تحویل این دامها به دامداران آغاز شده است .

وی با اشاره به اینکه در خصوص تامین  و توزیع سبوس و سایر نهاده های تولید در استان  کمبودی وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر ماهانه حدود ۴ هزار تن سبوس بین دامداران و مرغداران استان توزیع می شود و به میزان کافی نهاده دام و طیور در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان موجود است.