دانشگاه آزاد پیرانشهر در ۶ رشته جدید دانشجو می پذیرد

محمد سلطانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر گفت: با تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته با مسئولان دانشگاه آزاد در مرکز استان و اخذ مجوزهای لازم، این واحد دانشگاهی برای مهرماه ۹۸ علاوه بر رشته های موجود در ۶ رشته جدید در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. وی ادامه داد: […]

محمد سلطانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر گفت: با تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته با مسئولان دانشگاه آزاد در مرکز استان و اخذ مجوزهای لازم، این واحد دانشگاهی برای مهرماه ۹۸ علاوه بر رشته های موجود در ۶ رشته جدید در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های کلی دانشگاه آزاد پیرانشهر فراهم کردن بسترهای لازم جهت ادامه تحصیل علاقمندان و راه اندازی رشته هائیست که با توجه به نیاز متقاضیان و همچنین ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه تعریف شده است.

سلطانی اضافه کرد: در همین راستا این واحد دانشگاهی علاوه بر پذیرش دانشجو در ۳۶ رشته قبلی در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی، در ۶ رشته جدید مترجمی زبان، مهندسی مکانیک، مدیریت دولتی، روانشناسی و مهندسی شهرسازی در مقطع کارشناسی پیوسته و رشته مهندسی تولیدات دامی در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای نیمسال تحصیلی جدید ۹۹-۹۸ از بین علاقمندان و افراد واجد شرایط بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت فعلی دانشگاه آزاد پیرانشهر تصریح کرد: واحد پیرانشهر با برخورداری از فضای آموزشی مناسب و همچنین برخورداری از امکانات متناسب با رشته  های تحصیلی از قبیل آزمایشگاه های مجهز الکترونیک، کارگاههای معماری و سایت کامپیوتر، کتابخانه، کارگاه رباتیک و هوش مصنوعی و همچنین بهره گیری از اساتید مجرب و متخصص تا کنون موفق شده است در توسعه فضای علمی و فرهنگی شهرستان و استان نقش مثبت و مؤثری را ایفا نماید.

این مسئول پیرانشهری در ادامه یادآور شد، هم اکنون حدود ۷۵۰ دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و ارشد در رشته های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر شاغل به تحصیل هستند که انتظار داریم برای مهر ماه ۹۸ این آمار افزایش چشمگیری پیدا کند.

سلطانی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دارا بودن اعتبار بین اللملی مدارک فارغ التحصیلی اخذ شده از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مزیت های تحصیل در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی دارا بودن اعتبار جهانی مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشد که این مورد در مقایسه با برخی از دانشگاه های کشور که فاقد این اعتبار هستند می تواند یک امتیاز ویژه برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باشد. 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر که از نیمسال دوم ۸۸-۸۷ و تنها با پذیرش دانشجو در ۲ رشته حسابداری و آموزش ابتدایی شروع به فعالیت کرده بود اکنون با پذیرش دانشجو در ۴۳ رشته تحصیلی ( ۲۰ رشته در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و ۲۲ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همچنین یک رشته علوم تربیتی – گرایش آموزش و پرورش ابتدایی در مقطع کارشناسی ارشد) توانسته است در مقایسه با بسیاری از واحدها و مراکز دانشگاهی کشور و استان جایگاه بسیار مناسبی پیدا کند.