توضیحات اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در رابطه با سبز شدن عضله سینه مرغ در برخی بسته بندی ها

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی درخصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی با موضوع سبز شدن عضله عمقی سینه مرغ ، مطالبی در راستای تنویر اذهان عمومی در این زمینه منتشر کرد.  دکتر سید غلامرضا ملکی معاون سلامت اداره کل  با اعلام این مطلب گفت : سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک […]

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی درخصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی با موضوع سبز شدن عضله عمقی سینه مرغ ، مطالبی در راستای تنویر اذهان عمومی در این زمینه منتشر کرد.

 دکتر سید غلامرضا ملکی معاون سلامت اداره کل  با اعلام این مطلب گفت : سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندرم ناشی از کاهش خون رسانی کامل ( کم خونی ) به عضله عمقی سینه است که سبب تحلیل رفتگی و بافت مردگی می گردد و این موضوع هیچ گونه ارتباطی با عفونت و بیماری میکروبی و … ندارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت : در این سندرم فیبرهای ماهیچه ای دچار کمبود اکسیژن می شوند که روی بافت ماهیچه، بویژه عضله سینه ای عمقی و رنگ آن تاثیر می گذارد ( پر خونی، قرمز پررنگ تا سبز کامل مشاهده می شود ) که بسته به شدت اثر، قسمت میانی و یا کل یکی از طرفین عضلات داخل سینه یا دو عضله را درگیر نماید . 

وی با اشاره به نظارت بهداشتی مستمر بازرسین بهداشتی در کشتارگاه های صنعتی طیور در سطح استان بر روند کشتار افزود: این عارضه در ظاهر مرغ قابل تشخیص نیست و فقط در هنگام برش و قطعه بندی ناحیه سینه قابل رویت است .

دکتر ملکی به مصرف کننده گان توصیه کرد: در صورت مشاهده این عارضه در مرغ اگر گوشت مرغ بوی نامطبوعی نداشته باشد می توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جدا سازی و بقیه را مصرف کنند چرا که عضله سبز هیچ گونه خطری برای سلامت ندارد .

معاون سلامت اداره کل  دامپزشکی در پایان  تاکید نمود : شهروندان فرآورده های پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند  و در صورت داشتن هر گونه سوال انتقاد و پیشنهاد با روابط عمومی اداره کل و یا  شبکه های دامپزشکی تماس حاصل نمایند .

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی نیز خاطر نشان شد  ، انتشار فایل‌های تصویری و متن‌های منتشر شده در فضای مجازی که مبتنی بر نشر اکاذیب توسط افراد غیرکارشناس است، تنها موجب تشویش اذهان عمومی و موجب ضربه به صنعت پرورش طیور کشور و کاهش مصرف مرغ در جامعه می شود